Zaskakująca kampania Victoria's Secret
Bez wątpienia marka Victoria's Secret kojarzy się z wysokimi, szczupłymi modelkami i tzw. "aniołkami", które przechadzając się po wybiegu prezentowały seksowne modele bielizny. Parę lat temu jednak fenomen marki zaczął stopniowo przygasać. Twórcy bowiem promowali idealny wygląd ciała, z którym nie identyfikowała się większość kobiet. W 2019 roku firma została oskarżona o to, że propaguje zbyt wyidealizowane wzorce urody. W tym samym roku odszedł szef marketingu Victoria's Secret Ed Razek, który odpowiadał za słynne pokazy. Powód? Otóż w jednym z wywiadów powiedział, że modelki transpłciowe i plus size "nie są częścią świata fantazji marki".
Szafy gwiazd, czyli cykl "Moda na spacer"
Victoria's Secret wpadła w głęboki kryzys wizerunkowy. Z tego powodu powołano nowy zarząd Victoria's Secret oraz platformę VS Collecitive, na której czele stanęły ambasadorki, mające pomóc marce dopasować się do dzisiejszych czasów. Wspólnie mają promować różnorodność i zerwać z dawnym wizerunkiem. Firma usiłując odbudować pozycję m.in. dołączyła do ruchu body positive i podjęła współpracę z transpłciową modelką, Valentiną Sampaio. Teraz natomiast zatrudniła 18 wyjątkowych kobiet do walentynkowej akcji promującej nową linię bielizny Love Cloud Collection - niektóre z nich są profesjonalnymi modelkami, a inne inspirują kobiety, by wzmocnić przesłanie, że marka jest dla wszystkich. Jedną z bohaterek tej kampanii została dziewczyna z zespołem Downa.
- Kampania "Love Cloud" to ważny moment w ewolucji marki. Począwszy od obsady niesamowitych kobiet, które ożywiają kolekcję, po niesamowitego ducha integracji na planie - ta kampania jest ważną częścią nowego standardu Victoria's Secret - oświadczył Raul Martinez, nowy dyrektor kreatywny Victoria's Secret.
Kim jest Sofía Jirau?
Sofía Jirau ma 24 lata i pochodzi z Portoryko. Jej kariera zaczęła się w 2019 roku, kiedy założyła sklep internetowy Alavett, oferujący ubrania, akcesoria i artykuły gospodarstwa domowego. Zwróciła na siebie uwagę całego świata, kiedy zadebiutowała na wybiegu na New York Fashion Week w lutym 2020 roku, jako modelka dla portorykańskiej projektantki Marisy Santiago. Powiedziała wówczas, że ma nadzieję, że jej sukces zainspiruje innych ludzi z zespołem Downa.
- Jestem dumna, że jestem jedną z nielicznych modelek z zespołem Downa, którym udało się wziąć udział w ważnym wydarzeniu modowym. Przejście po wybiegu w Stanach Zjednoczonych było początkiem realizacji marzenia, które noszę w sobie od najmłodszych lat, czyli pracowania jako modelka na najważniejszych wybiegach na świecie - mówiła Sofía Jirau po wydarzeniach w Nowym Jorku.
Później Sofíia Jirau pojawiła się m.in. w takich magazynach, jak "People" czy "Vogue Mexico". Dzięki swojej charyzmie i zaangażowaniu w social mediach udało jej się przebić w świecie mody. Zaczęła również prowadzić hiszpańskojęzyczną kampanię "No Limits", której celem jest pokazanie, że osoby z zespołem Downa mogą - pomimo przeciwności losu - realizować swoje plany i spełniać ambicje. Jej działalność doprowadziła do podpisania kontraktu z Victoria's Secret.
- Pewnego dnia zamarzyłam o tym, potem pracowałam nad tym i dziś spełniło się moje marzenie. W końcu mogę zdradzić wam mój wielki sekret. Jestem pierwszą modelką Victoria's Secret z zespołem Downa! (...) Dziękuję za to, że zobaczyli mnie jako modelkę, która nie ma ograniczeń i uczynili mnie częścią inkluzywnej kampanii - napisała Jirau w mediach społecznościowych.
Zobacz także:
- Najlepsze zimowe stylizacje Agnieszki Woźniak-Starak. Dlaczego warto się nimi zainspirować?
- Jak nosić sztuczne futra? Zobacz inspirujące stylizacje gwiazd
- Maffashion o tęsknocie za pokazami mody. "Moje życie mocno się przewartościowało"
Autor: Sabina Zięba
Źródło zdjęcia głównego: Materiały prasowe Victoria's Secret