Zwrot na liście najcenniejszych marek w świecie mody. Chanel zmienia miejsce

Chanel ogłoszony najcenniejszą marką w świecie mody. Kto jeszcze znalazł się na podium?
Chanel ogłoszony najcenniejszą marką w świecie mody. Kto jeszcze znalazł się na podium?
Źródło: Peter White/GettyImages
W świecie luksusowej mody nadszedł przełom. Po latach dominacji Louis Vuitton, pierwsze miejsce w globalnym rankingu marek luksusowych Brand Finance zajęło Chanel. To wydarzenie pokazuje, że francuski dom mody wciąż wyznacza standardy elegancji i ponadczasowego stylu na całym świecie.

Chanel ogłoszony najcenniejszą marką w świecie mody

Dom mody Chanel osiągnął spektakularny sukces, notując 45% wzrost wartości względem ubiegłego roku. Obecnie marka wyceniana jest na 37,9 miliarda dolarów. Awans z trzeciego na pierwsze miejsce w globalnym rankingu Brand Finance udowadnia, że wizja Coco Chanel wciąż przemawia do współczesnych odbiorców.

Tuż za Chanel, na drugim miejscu, uplasował się Louis Vuitton, którego wartość wyceniono na 32,9 miliarda dolarów. Mimo że musiał ustąpić pola francuskiemu rywalowi, marka pozostaje filarem koncernu LVMH i jednym z najbardziej rozpoznawalnych brandów na świecie.

Na podium, na miejscu trzecim znalazł się także Hermès. Rzemieślniczy kunszt marki został wyceniony na 19,9 miliarda dolarów.

Francuskie marki rządzą światem luksusu

W najnowszym rankingu Brand Finance aż pięć miejsc w pierwszej dziesiątce zajęły marki z Francji, a dziewięć francuskich brandów odpowiada łącznie za 37% wartości zestawienia – to ponad 121 miliardów euro. Wynik ten pokazuje, że Paryż wciąż nie tylko wyznacza trendy w modzie, ale również kontroluje światowe standardy ekonomiczne luksusu.

Dlaczego? Zdaniem ekspertów, kluczem do sukcesu francuskich domów mody jest umiejętność kreowania własnego stylu połączonego z nieskazitelnym rzemiosłem.

Zobacz także:

podziel się:

Pozostałe wiadomości