Chanel ogłoszony najcenniejszą marką w świecie mody
Dom mody Chanel osiągnął spektakularny sukces, notując 45% wzrost wartości względem ubiegłego roku. Obecnie marka wyceniana jest na 37,9 miliarda dolarów. Awans z trzeciego na pierwsze miejsce w globalnym rankingu Brand Finance udowadnia, że wizja Coco Chanel wciąż przemawia do współczesnych odbiorców.
Tuż za Chanel, na drugim miejscu, uplasował się Louis Vuitton, którego wartość wyceniono na 32,9 miliarda dolarów. Mimo że musiał ustąpić pola francuskiemu rywalowi, marka pozostaje filarem koncernu LVMH i jednym z najbardziej rozpoznawalnych brandów na świecie.
Na podium, na miejscu trzecim znalazł się także Hermès. Rzemieślniczy kunszt marki został wyceniony na 19,9 miliarda dolarów.
Francuskie marki rządzą światem luksusu
W najnowszym rankingu Brand Finance aż pięć miejsc w pierwszej dziesiątce zajęły marki z Francji, a dziewięć francuskich brandów odpowiada łącznie za 37% wartości zestawienia – to ponad 121 miliardów euro. Wynik ten pokazuje, że Paryż wciąż nie tylko wyznacza trendy w modzie, ale również kontroluje światowe standardy ekonomiczne luksusu.
Dlaczego? Zdaniem ekspertów, kluczem do sukcesu francuskich domów mody jest umiejętność kreowania własnego stylu połączonego z nieskazitelnym rzemiosłem.
Zobacz także:
- Lara Gessler stawia pierwsze kroki w modelingu. "Kiedyś nie było miejsca na urodę taką jak moja"
- Irina Shayk stworzyła nowy trend? Pojawiła się na nowojorskiej ulicy w... butach do pływania
- Chartreuse to najpiękniejszy kolor jesieni. Ten kontrowersyjny odcień pokochały stylistki na całym świecie
Autor: Nastazja Bloch
Źródło zdjęcia głównego: Peter White/GettyImages