Według najnowszych badań pracodawcy coraz częściej planują przyznać swoim pracownikom premie z okazji świąt. Paweł Blajer, dziennikarz TVN24 BIS, opowiedział o najczęstszych bonusach bożonarodzeniowych.
W tym roku pracodawcy chcą wydać więcej pieniędzy na świąteczne inicjatywy pracownicze, niż w latach poprzednich. Jak wynika z badania „Plany Pracodawców”, co piąty szef zamierza przeznaczyć około 500 złotych na każdego pracownika. Najczęstszym bonusem jest organizacja świątecznego spotkania pracowniczego, które planuje aż 47% pracodawców.
Nie jest tak, że mamy jeden rodzaj premii czy bonusu, który przed świętami jest pracownikom przekazywany. Jest to zróżnicowane – zauważył gość Dzień Dobry TVN - Nie obserwowaliśmy takiego trendu w zeszłym roku. W tym roku pracodawcy są wyjątkowo hojni i objawia się to w bardzo wielu rzeczach. Tylko 16% pracodawców powiedziało w badaniach, że przed Świętami nic nie chce dać swoim pracownikom, a pozostali chcą coś zaoferować pracownikom.
Rodzaje premii świątecznych:
- spotkanie świąteczne;
- premia (dodatkowe wynagrodzenie);
- bon podarunkowy (np. bon na zakupy w jakimś sklepie);
- upominek (np. wino);
- udział w akcji charytatywnej.
Premie, bony, upominki
Kilka lat temu bony i bonusy zamiast być dodatkiem do wypłaty były jej częścią. Obecnie, pracodawcy coraz chętniej wyrażają swoje uznanie dla pracowników.
Mamy bardzo ciekawa sytuację na rynku pracy, w przeciągu ostatnich 2-3 lat pracodawcy musieli zrozumieć to, że relacje z pracownikami są coraz ważniejsze – powiedział Paweł Blajer.
Zobacz też:
Misie TVN 2019 już od 7 grudnia. Jakie mają imiona?
Krakowski jarmark bożonarodzeniowy jednym z najpiękniejszych na świecie
"Jedyna pijana choinka na całym świecie". Krzywe drzewko w Pucku hitem sieci
Autor: Agata Polak