Urząd Ochrony Konkurencji i konsumentów wziął pod lupę restauracje w miejscowościach turystycznych oraz punkty gastronomiczne na stacjach paliw i dworcach. Wyniki kontroli są zatrważające. Małgorzata Cieloch, rzeczniczka prasowa UOKiK, goszcząc w Dzień Dobry TVN wyjaśniała, jak jesteśmy oszukiwani i jak możemy się przed tym bronić.
Coraz więcej osób kupuje maski antysmogowe. Niestety niektóre z nich, jak wykazały badania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, nie spełniają wymogów i wcale nas nie chronią przed szkodliwymi pyłami. Do Dzień Dobry TVN zaprosiliśmy rzeczniczkę UOKiK Małgorzatę Cieloch, aby zapytać, na co zwracać uwagę przy zakupie maski, by potem mieć pewność, że rzeczywiście będzie nas chroniła przed smogiem i czy nieskuteczne maski zostały wycofane ze sprzedaży.
Nie zawsze dania, które zamawiamy w restauracjach spełniają nasze oczekiwania. Czy można je wtedy reklamować? Kiedy najlepiej zareklamować podane jedzenie? Czego można żądać od restauratora? A jak wygląda sprawa reklamacji w przypadku źle zrobionej usługi w zakładzie fryzjerskim? Z kim kontaktować się w sprawie reklamacji? O tym gość Dzień Dobry TVN Małgorzata Cieloch z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.