Sport i fitness

Ile minut tygodniowo trzeba poświęcać na sport, by cieszyć się długim życiem? Naukowcy znaleźli odpowiedź

Sport i fitness

Autor:
wac//az/tvn24,
Magdalena
Brzezińska
Źródło:
tvn24.pl
Kobieta na rowerze treningowym.

Wszyscy miłośnicy aktywnego trybu życia wiedzą, że ćwiczenia wykonywane na siłowni czy w plenerze wymagają systematyczności. Okazuje się, że nie bez znaczenia pozostaje również czas poświęcony na treningi. Udowadniają to badania przeprowadzone przez American Heart Association. Ile minut tygodniowo trzeba wygospodarować na sport, by ograniczyć ryzyko przedwczesnej śmierci?

Ile minut poświęcić na ćwiczenia, by długo żyć?

Nie od dziś wiadomo, że zbilansowana dieta i aktywność fizyczna stanowią przepustkę do doskonałego samopoczucia i długiego życia. Światowa Organizacja Zdrowia rekomenduje osobom dorosłym w wieku 18-64 lat ponad 20 minut ćwiczeń każdego dnia. Taki plan treningowy przekłada się na co najmniej 150 minut zdrowego ruchu tygodniowo. Z badań przeprowadzonych przez ekspertów ze Szkoły Zdrowia Publicznego im. T.H. Chana na Uniwersytecie Harvarda wynika, że osoby poświęcające na sport dwa do czterech razy więcej czasu mogą obniżyć ryzyko przedwczesnego zgonu o 26-31%.

Sport to zdrowie

Korfball – koedukacyjna dyscyplina sportu
Korfball – koedukacyjna dyscyplina sportuDzień Dobry TVN
wideo 2/14

- Nasze badania dostarczają dowodów, które pomogą ludziom wybrać odpowiednią ilość i intensywność aktywności fizycznej w ciągu całego życia, aby utrzymać dobry stan zdrowia - zapewnił członek zespołu badawczego, Dong Hoon Lee.

Jak trenować, by cieszyć się długim życiem?

Specjaliści doszli do wniosku, że maksymalne korzyści można osiągnąć dzięki umiarkowanej lub intensywnej aktywności fizycznej na średnim bądź wysokim poziomie. Dobrym rozwiązaniem jest także łączenie rozmaitych ćwiczeń na różnych poziomach.

Jak podaje tvn24, umiarkowaną aktywność fizyczną zdefiniowano jako chodzenie, ćwiczenia o mniejszej intensywności, podnoszenie ciężarków i gimnastykę. Z kolei intensywna aktywność to jogging, pływanie, jazda na rowerze i inne ćwiczenia aerobowe. Zdaniem badaczy, szczególnie pozytywny wpływ na wydłużenie życia ma pierwsza grupa ćwiczeń. Jeśli chodzi o czas trwania treningu, powinien on obejmować od 300 do 600 minut tygodniowo.

Więcej na ten temat na tvn24.pl.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor:wac//az/tvn24, Magdalena Brzezińska

Źródło: tvn24.pl

Źródło zdjęcia głównego: Thomas Barwick/Getty Images

Pozostałe wiadomości