Profilaktyka zdrowia

Na czym można siedzieć zdrowo i wygodnie? Fizjoterapeuta radzi, jak utrzymać kręgosłup w dobrej formie

Profilaktyka zdrowia

Aktualizacja:

Przez panującą pandemię większość z nas przeszła na pracę zdalną. Część do tej pory z niej nie wyszła. Siedzenie towarzyszy nam przez większość dnia, co nie zadowala naszego kręgosłupa. Jak go nie zepsuć do końca, a spróbować naprawić? O tym porozmawialiśmy z fizjoterapeutą Michałem Dachnowskim i pasjonatem technologii Konradem Koterbą.

Czego nie lubi kręgosłup?

Każdy z nas chce utrzymać kręgosłup w jak najlepszej formie. Niestety życie codzienne, często związane z brakiem ruchu, nie wspomaga jego kondycji. Czego nie robić, a co robić często, aby nie dostarczać sobie nieprzyjemnego bólu?

Nie utrzymywać w jednej pozycji (…) Nie siedzieć długo, nie leżeć długo

– mówi Michał Dachnowski.

Dobrać sobie trochę lepsze krzesło niż mamy w domu. Trzeba zainwestować troszeczkę. Poruszać się, żeby nie siedzieć te 12 godzin przez komputerem. Raz na pół godziny wstać , ruszyć nasz kręgosłup

- radzi fizjoterapeuta.

Jak wspomóc kręgosłup?

Nowoczesna technologia i wprowadzane na rynek gadżety mogą nieco pomóc w utrzymaniu dobrej formy pleców. Kluczem do osiągnięcia sukcesu są podkładki sensoryczne. Obecnie mamy ich od wyboru do koloru:

  • klasyczne, z koralików na żyłkach;
  • maty z płytek bambusowych;
  • maty do akupresury;
  • tzw. jeżyki do siedzenia;
  • poduszki z łuskami gryki;
  • samo-pompujące siedziska.

Siedzenie przed komputerem nie sprzyja naszemu zdrowiu. Oto 7 rad na ból karku, szyi i ramion:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Zobacz także:

Autor: Aleksandra Lewandowska

Pozostałe wiadomości