Profilaktyka zdrowia

Bolą cię plecy w pracy? Poznaj 10 ćwiczeń, które przyniosą ulgę

Profilaktyka zdrowia

Aktualizacja:

Na ból pleców uskarża się coraz więcej osób. W większości przypadków jest to związane z siedzącym trybem życia (w pracy spędzamy zwykle osiem godzin dziennie) i brakiem ruchu. Jakie proste ćwiczenia wykonywać, by unikać uszkodzenia kręgosłupa? Zapytaliśmy o to trenerkę Katarzynę Bigos.

Siedzisz przy biurku i bolą cię plecy?

Będąc w pracy większość czasu siedzimy przy biurku. Niestety cierpi na tym nasz kręgosłup. Postawa ciała ulega deformacji.

Zobacz także: Ból kręgosłupa to popularny problem. Kiedy powinien nas zaniepokoić?

Nasza piersiowa część kręgosłupa jest pogłębiona w kifozie (pochylenie do przodu), szyja się przeciąża do przodu, uwidacznia się garb. Wypłaszczony odcinek lędźwiowy, słaby brzuch i pośladek. W takim zgarbionym ustawieniu bardzo płytko się oddycha, głównie tym torem piersiowym

- to efekt siedzącego trybu życia przekonuje trenerka Katarzyna Bigos, która pokazała nam, jak oddychać przeponą i jak wykonać ćwiczenia wzmacniające nasze kręgosłup.

Co więcej, nieprawidłowa, siedząca postawa przyczynia się również do tego, że mięsień dna miednicy (jeden z mięśni głębokich) jest źle ustawiony i bardzo często nadmiernie napięty. To doprowadza do tego, że kobiety po 35. roku życia mogą mieć problem z trzymaniem moczu.

10 prostych ćwiczeń na wzmocnienie kręgosłupa

Katarzyna Bigos przekonuje, że nawet będąc w pracy możemy wykonać kilka prostych ćwiczeń. Siedząc należy odpowiednio skorygować pozycję stóp, miednicy, tułowia, ramion i szyi. Staraj się też jak najczęściej wstawać.

  1. 1Korekta oddechu w pozycji siedzącej czy tez klęku podpartego. Uruchomienie przepony.
  2. 2Siad na piętach i rotacja.
  3. 3Klęk podparty i unoszenie nogi/ręki.
  4. 4Leżenie tyłem – most w celu aktywacji pośladka.
  5. 5Leżenie na brzuchu – aktywacja pośladka/potem odpalenie kulszowo goleniowych.
  6. 6Unoszenie klatki z rękami z tylu.
  7. 7Barki – rotacje z gumą mini band.
  8. 8Skłon dzień dobry plus rotacje i uruchomienie rąk.
  9. 9Koci grzbiet plus modyfikacja z aktywacją mięśni dna miednicy.
  10. 10Rozciąganie kręgosłupa – dekompresja. Ewentualnie rolowanie.

Zobacz też:

***

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Autor: Magdalena Gudowska

Pozostałe wiadomości