Zdrowie

Oddajesz tak mocz? Ekspertka ostrzega: "Robisz sobie krzywdę"

Zdrowie

Autor:
Berenika
Olesińska
Źródło:
TikTok
Kobieta siedzi na sedesie i oddaje mocz

Mięśnie dna miednicy odpowiadają głównie za prawidłowe trzymanie moczu i chodzenie. Osłabione mogą prowadzić do wielu nieprzyjemnych dolegliwości. Niestety niekiedy nie jesteśmy świadomi, że czynności, które wykonujemy codziennie, wpływają negatywnie na tę część ciała. Fizjoterapeutka uroginekologiczna Aneta Mirska wylicza, jakie błędy popełniamy i tym samym niszczymy sobie zdrowie.

Oddawanie moczu - nieprawidłowe zachowania

Kiedy pęcherz jest już mocno przepełniony, a mocz przez kilkadziesiąt minut wstrzymywany, zazwyczaj odczuwamy nieprzyjemną trudność podczas jego oddawania - strumień leci nierównomiernie i co jakiś czas się zatrzymuje, a jego wznowienie możliwe jest wyłącznie przez wzmocnione parcie, które prowadzi do osłabienia dna miednicy.

Zdrowie

Jak wiatr wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie?
Jak wiatr wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie?Dzień Dobry TVN
wideo 2/6

Jak w takim przypadku należy postępować? Fizjoterapeuta Aneta Mirska, która pomaga pacjentom zwalczać problemy uroginekologiczne uważa, że podczas oddawania moczu najważniejszą rolę odgrywa rozluźnienie. Sprzymierzeńcem rozwiązania wyżej opisanego problemu jest czas. Wystarczy odczekać chwilę, by nieczystości samoistnie wypłynęły bez naszej ingerencji i szkodliwego wysiłku oraz parcia.

Specjalistka zwraca też uwagę na osłabiające mięśnie dna miednicy wydalanie moczu w tzw. pozycji na narciarza, którą często przyjmujemy w toaletach publicznych, obawiając się zarazków obecnych na ogólnodostępnym sedesie. Warto więc korzystać z tej opcji jak najrzadziej.

Osłabienie mięśni dna miednicy. Co szkodzi?

Fizjoterapeutka uroginekologiczna Aneta Mirska na krótkim nagraniu na TikToku wypisała główne "grzechy" wpływające na osłabienie dna miednicy. Oprócz nieprawidłowego oddawania moczu znalazły się tam również nadmierny wysiłek fizyczny spinający mięśnie brzucha oraz gwałtownie wykonywane ruchy podczas wstawania i siadania.

Negatywne oddziaływanie mają również naturalne czynności niezależne od nas, np. kichanie czy kasłanie. Podczas nich nie należy się garbić, ponieważ proste plecy odciążają dno miednicy.

- Jak skutecznie zepsuć sobie dno miednicy? - pyta retorycznie Aneta Mirska i za chwilę sama udziela odpowiedzi:

  • sikaj na narciarza;
  • rób brzuszki;
  • dmuchaj nos na toalecie;
  • zaciskaj pochwę i odbyt w sytuacji bezczynności;
  • przyj podczas defekacji;
  • noś kulki gejszy
  • wstawaj z łóżka z rozmachem.

Jesteśmy serwisem kobiecym i tworzymy dla Was treści związane ze stylem życia. Pamiętamy jednak o sytuacji w Ukrainie. Chcesz pomóc? Sprawdź, co możesz zrobić. Pomoc. Informacje. Porady.

Zobacz także:

Autor:Berenika Olesińska

Źródło: TikTok

Źródło zdjęcia głównego: Peter Cade/Getty Images

Pozostałe wiadomości