Jak szybko odchudzić się w tydzień? Metody

Diety i odchudzanie

Aktualizacja:
E+Alle12/Getty Images

Odchudzanie to moda, a czasem konieczność, jednak za każdym razem to przede wszystkim ciężka praca. Wielość diet, które zostały okrzyknięte hitem, jest oszałamiająca i często trudno wybrać tę najlepszą. Odchudzanie to również aktywność fizyczna, bez której trudno jest szybko osiągnąć wymarzoną wagę.

Dbanie o sylwetkę i praca nad wymarzoną wagą to najczęściej proces trwający tygodnie lub miesiące. Czy szybkie odchudzanie jest możliwe? Czy istnieją skuteczne metody na zrzucenie nadmiernych kilogramów? Czy wystarczy uprawianie sportów, czy niejedzenie? Jak szybko schudnąć w tydzień, zrzucić 5 czy 10 kg? Błyskawiczna utrata wagi jest możliwa, jednak często wiąże się z poważnymi konsekwencjami zdrowotnymi. Warto się zastanowić, czy takie gwałtowne chudnięcie jest naprawdę potrzebne.

Jak szybko schudnąć w tydzień – co trzeba zrobić?

Wiele porad, które można znaleźć w mediach i które dotyczą szybkiej i sporej utraty wagi, to niebezpieczne podpowiedzi, które mogą pomóc osiągnąć wymarzony efekt, ale też odbić się negatywnie na zdrowiu. Sporo osób pyta, jak schudnąć w tydzień 10 kg, nie zdając sobie sprawy z tego, że to niebezpieczna moda. Owszem, można zrzucić nadmiar kilogramów, dbać o sylwetkę i odpowiednią wagę, ale należy robić to rozsądnie, aby sobie nie zaszkodzić. Żeby schudnąć 10 kg, należy spalić aż 70000 kcal, a to naprawdę sporo. Warto też zdać sobie sprawę z tego, że zbyt intensywne odchudzanie bardzo często wiąże się z późniejszym efektem jo-jo. Aby temu zapobiec, trzeba odchudzać się w odpowiednim tempie, czyli około kilograma tygodniowo. Takie podejście do kwestii chudnięcia pozwala cieszyć się trwałymi efektami, a przede wszystkim nie odbija się niekorzystnie na zdrowiu. Maksymalnie w ciągu tygodnia można schudnąć 2,5 kg, jednak wiąże się to ze spalaniem nie tylko tkanki tłuszczowej, ale też mięśni. Dlaczego tak się dzieje? Osoby, którym zależy na szybkim efekcie, jedzą niewiele, jednak bardzo dużo trenują, co prowadzi do utraty masy mięśniowej, którą żywi się niedożywiony organizm. Poza tym tkanka tłuszczowa, zamiast być spalana, jest odkładana – można to nazwać reakcją obronną organizmu, któremu nie dostarcza się odpowiedniej ilości kalorii. Zrzucanie więcej niż kilogram tygodniowo jest więc niebezpieczne dla zdrowia i może przynieść rezultaty odwrotne do zamierzonych.

Jak szybko i zdrowo schudnąć w tydzień?

Aby zrzucić nadmiar kilogramów, należy prowadzić zdrowy i aktywny tryb życia. Niezwykle ważna jest odpowiednia dieta, którą należy wzbogacić w warzywa, owoce i duże ilości wody mineralnej. Oczywiście osoby, które do tej pory odżywiały się zdrowo i były bardzo aktywne, będą chudły znacznie wolniej niż te, które nagle odstawiły niezdrową przetworzoną żywność, zaczęły jeść potrawy lekkostrawne i intensywnie trenować. Jednak utrata kilogramów to kwestia bardzo indywidualna i zależy od predyspozycji danej osoby – przemiany materii, pracy układu hormonalnego, kondycji organizmu, ilości spalanych dziennie kalorii. Dieta powinna być zawsze dobierana z uwzględnieniem stanu zdrowia, trybu życia itd. Co więcej, często wcale nie trzeba stosować żadnych specjalnych diet, aby pozbyć się zbędnych kilogramów. Wystarczy jeść zdrowo, regularnie, nie przejadać się przed snem i przede wszystkim zapewnić sobie sporo ruchu, czyli zadbać o aktywność fizyczną – pływanie, jogging, zajęcia fitness. Doskonałym sposobem na spalanie kalorii jest także jazda na rowerze. Natomiast osoby, które do tej pory prowadziły siedzący tryb życia, mogą po prostu zacząć spacerować. Podstawą jest dobrze dobrany trening i zdrowy tryb życia. Ilość kalorii w diecie warto zmniejszać wtedy, gdy wydatek kaloryczny w ciągu dnia jest niewielki, jednak w sytuacji odwrotnej, gdy prowadzony jest aktywny tryb życia i treningi są regularne, zmniejszenie kalorii w diecie może nie być konieczne.

Jak schudnąć 1 kg, 2 kg w tydzień? Wskazówki

Szybkie chudnięcie wymaga stosowania kilku prostych zasad:

  • należy wypijać przynajmniej 2 litry wody dziennie – w niewielkich ilościach, ale często,
  • posiłki powinny być spożywane regularnie, częściej, w mniejszych porcjach,
  • ostatni posiłek powinien zostać zjedzony przynajmniej 3 godziny przed snem,
  • dobrze jest zrezygnować z przetworzonej żywności, potraw ciężkostrawnych, alkoholu, napojów gazowanych, słodyczy,
  • treningi należy przeprowadzać z odpowiednią częstotliwością, regularnie, około 3–4 razy w tygodniu,
  • warto łączyć ze sobą różnego rodzaju treningi, np. siłowy z interwałowym,
  • trzeba pamiętać o regeneracji i odpoczynku po treningach, a intensywne ćwiczenia przeplatać treningiem na rozciąganie,
  • do diety warto wprowadzić zieloną herbatę, która pomaga spalać tkankę tłuszczową,
  • należy ograniczyć ilość soli w diecie,
  • trzeba pamiętać o codziennej aktywności, która nie musi od razu oznaczać treningu – idealny będzie spacer, zrezygnowanie z ciągłego poruszania się samochodem, zmiana stylu życia na mniej siedzący.

Czy Twoja waga ma znaczenie? Liczby na wadze tak naprawdę nie są ważne. Zobacz wideo.

Zobacz także:

Dieta ketogeniczna – cudowna kuracja czy niebezpieczna metoda odchudzania? Dietetyk: „Ta dieta wywraca do góry nogami naszą piramidę żywienia”

Ellie Goulding i jej kontrowersyjna dieta. W czym tkwi tajemnica szczupłej figury piosenkarki?

Zdrowa dieta na wakacjach. Anna Radowicka: "Jeśli sałatki, to z kaszą lub chlebem"

Autor: Adrian Adamczyk

Źródło zdjęcia głównego: E+