Pandemia koronawirusa i związane z nią zamknięcia szkół odbiły się na nauce małych dzieci. Niektóre z nich zapomniały, jak posługuje się sztućcami, a inne wróciły do pieluch - poinformowała we wtorek brytyjska rządowa agencja ds. edukacji Ofsted.
Wielu rodziców mających wysłać swoje dzieci do szkoły, zastanawia się, czy lepszą alternatywą będzie placówka prywatna czy publiczna. Choć duża ilość osób sądzi, że elitarne miejsca gwarantują lepszą przyszłość, dr hab. Grzegorz Mazurkiewicz twierdzi, że niekoniecznie tak jest. Mówi, iż jesteśmy świadkami procesu, który doprowadzi do jeszcze większego rozwarstwienia społecznego oraz klasowego.
Statystyki dotyczące zarażeń koronawirusem stale rosną. Wiadomo, że choroba dociera także do najmłodszych. Co chwilę dowiadujemy się o kolejnych nauczycielach i uczniach zakażonych COVID-19. Czy boicie się posyłać dziecko do szkoły i czy podstawówki powinny przejść na nauczanie zdalne?
Media non stop alarmują nas kolejnymi doniesieniami dotyczącymi koronawirusa. Co jednak z tych informacji rozumieją dzieci? Niewiele osób zdaje sobie sprawę, jakie konsekwencje może mieć ich nieprzepracowany strach dla sfery emocjonalnej. Podpowiadamy zatem, jak rozmawiać z najmłodszymi na temat COVID-19.
W duńskiej telewizji emitowany jest program dla dzieci "Ultra Strips Down", który ma przeciwdziałać mediom społecznościowym bombardującym młodych ludzi obrazami doskonałych ciał. - Nie tak wygląda 90 procent świata. Mamy dodatkowy tłuszcz, włosy lub pryszcze. Chcemy pokazać dzieciom od najmłodszych lat, że to jest w porządku - powiedział gospodarz programu, Jannik Schow.
Prawie 10 mln dzieci na całym świecie może nigdy nie wrócić do szkoły po kwarantannie. Powodem są ekonomiczne konsekwencje pandemii koronawirusa. Takie niepokojące przewidywania przedstawiła międzynarodowa organizacja Save the Children.
Świat nowych technologii stoi otworem przed najmłodszymi. UPC organizuje warsztaty programowania "Future Makers" i zaprasza na nie uczestników w wieku 8-13 lat. Bohater naszego materiału, Oliwier, wziął w nich udział i opowiedział nam o swoich doświadczeniach.
Przez pandemię koronawirusa zajęcia lekcyjne są od końca marca prowadzone zdalnie. Już w najbliższych dniach przywrócone zostaną stacjonarne zajęcia opiekuńczo-wychowawcze dla klas I-III szkół podstawowych. Na temat ich organizacji wypowiedziało się Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Co zrobić, gdy nasza latorośl nie chce się uczyć i zamiast książek wybiera spotkania ze znajomymi lub Facebooka? Jak poradzić sobie z młodym buntownikiem? Jak je przekonać, by chciało się uczyć dla siebie, że od tego zależy jego przyszłość? O tym, jak wpłynąć na zachowanie swojego dziecka w szkole rozmawialiśmy z Moniką Perkowską, psychologiem dziecięcym, Elżbietą Jędrzejewską, aktorką i mamą 21-letniej Julii oraz Sonią Ross, dziennikarką - mamą 16-letniej Nataszy, 19-letniej Klementyny i 16-letniej Matyldy.
Dlaczego w niektórych szkołach rodzice muszą płacić za dostęp do dziennika elektronicznego? Czy szkoły, które pobierają od rodziców dodatkową opłatę, łamią prawo? Dlaczego przepisy MEN nie są precyzyjne? O komentarz w Dzień Dobry TVN poprosiliśmy Minister Edukacji Narodowej Joannę Kluzik-Rostkowską, Wiesława Włodarskiego, dyrektora L Liceum Ogólnokształcącego w Warszawie, a także Wiolettę Krzyżanowską, dyrektorkę Szkoły Podstawowej nr 323 w Warszawie.
Już po egzaminach do szkół średnich. Nie każdy jednak wyszedł z nich zadowolony. Zobaczcie, jakie spostrzeżenia, tuż po wyjściu z egzaminu, miał ten młody człowiek. Zgadzacie się z nim?