Styl życia

Techniki relaksacyjne - sprawdź, jak zadbać o efektywny i zdrowy sen

Styl życia

Zdrowy sen

We współczesnym świecie ludzie mają bardzo wiele stresujących sytuacji, dlatego często przydarzają się im problemy ze snem. Okazuje się, że zaburzenia nocnego odpoczynku dotyczą już połowy Polaków. Wiele osób nie potrafi dobrze odpocząć. Na szczęście, z pomocą przychodzą techniki relaksacyjne. Sprawdź, jak zadbać o efektowny i zdrowy sen.

O czym należy pamiętać przed pójściem spać?

Po pierwsze zawsze staraj się kłaść się o regularnych godzinach. Dzięki temu Twój organizm przystosuje się do tego i będzie działał jak w szwajcarskim zegarku. Po drugie unikaj też substancji, które rozbudzają, a więc kofeiny czy tytoniu. Zapomnij też o ciężkich potrawach tuż przed udaniem się na nocny odpoczynek. Nie oglądaj horrorów i innych strasznych oraz brutalnych filmów. Wywietrz dobrze sypialnię, weź relaksującą kąpiel i pamiętaj też o wygodnym materacu dostosowanym do Twoich potrzeb. Wiele ciekawych modeli znajdziesz na stronie internetowej https://sleepinghouse.pl/137-materace-160x200. Zróżnicowana oferta spełni oczekiwania nawet najbardziej wymagającej osoby.

Zdrowy sen
Zdrowy sen Zdrowy sen Źródło: mat. prasowe

Jakie techniki relaksacyjne pomogą wyciszyć myśli i zadbać o komfortowy sen?

Nie ma idealnej recepty na udany sen, ponieważ każdy człowiek jest inny. Jednak warto próbować różnych rzeczy, z pewnością któraś z nich będzie trafionym rozwiązaniem w Twoim przypadku. Do codziennych nawyków możesz wprowadzić relaksujące kąpiele przed snem. Oczywiście w miarę możliwości. Najlepiej wykonać ją na około 2 godziny przed udaniem się na nocny odpoczynek. Wynika to z tego, że ciepła woda kojąco działa na mięśnie, rozluźnia je i wprawia człowieka w dobry nastrój. Wspaniale również wycisza. Staraj się też nie używać smartfona i komputera przed snem. Lepiej zastąpić rozrywkę dobrą powieścią. Zadbaj też o swoje posłanie. Wygodny materac to podstawa. Często bywa tak, że wystarczy zmienić materac, aby kłopoty z bezsennością zniknęły. Sprawdź ofertę materacy na stronie internetowej: https://sleepinghouse.pl/136-materace-140x200 Znajdziesz tam materace piankowe, kieszeniowe, lateksowe przeznaczone dla par. Dużą popularnością cieszą się materace marki Hilding, które wykorzystują najnowocześniejsze technologie, aby spełnić wymagania różnych użytkowników.

Masaż relaksacyjny i delikatny trening

Ciekawą propozycją będzie też masaż relaksacyjny. Dzięki temu uspokoisz organizm. Warto od czasu do czasu, na przykład raz lub dwa razy na miesiąc korzystać z dobrodziejstw tej właśnie metody. Zaplanuj sobie też spokojny trening przed snem na przykład pilates bądź też stretching. W rezultacie fantastycznie rozluźnisz napięte partie ciała. Znacznie lepiej będziesz radzić sobie ze stresem, a przy tym spokojnie spać.

Ćwiczenia oddechowe na komfortowy sen

Świetne rezultaty przynoszą ćwiczenia oddechowe. Okazuje się, że prawidłowy oddech bardzo dobrze wpływa na uspokojenie myśli. Wystarczy poświecić na to działanie dosłownie kilka minut dziennie. Musisz usiąść wygodnie i skupić się przez moment na oddechu. Śledź w myślach jak powietrze przechodzi przez nozdrza, drogi oddechowe, przez płuca i pozostałe części w ciele. Zobaczysz wtedy, że wszystkie zmartwienia znikają.

Metoda Jacobsona na zdrowy i komfortowy sen

Wyjątkowo dobre rezultaty przynosi też metoda napinania mięśni opracowana przez Jacobsona. Cechą charakterystyczną jest tutaj kontrolowane napinanie różnych grup mięśni. Dzięki temu nauczysz się skutecznie radzić sobie ze stresem nagromadzonym w ciągu dnia.

Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe

Pozostałe wiadomości