Finanse i Praca

Jak zyskać klientów w internecie po pandemii?

Finanse i Praca

Autor:
Adrianna
Kowalczyk
mat. prasoweSprzedaż Online

Rok 2020 nie był łatwy dla biznesu. Wprawdzie wiele działalności funkcjonowało całkiem "normalnie", ale są i takie, które miały naprawdę duże problemy. Z raportu Ernst & Young wynika, że po roku od wybuchu pandemii 29 proc. respondentów deklarowało problemy z płynnością finansową, natomiast 27 proc. wzrost zadłużenia.

W wielu branżach powróciła normalność, a ostatni okres szczególnie udany był dla sprzedających w sieci. Wprawdzie nadal w Polsce obowiązuje stan pandemii, ale sytuacja gospodarcza wygląda coraz lepiej – firmy szukają sposobów na dotarcie do klienta w sieci. Pomocne może okazać się w tym SEO.

Polacy kupują w sieci

W 2020 roku, według danych Głównego Urzędu Statystycznego, 60,9 proc. Polaków dokonało zakupów online, co oznacza, że w ciągu 4 lat udało się osiągnąć wzrost o 19 p.p. To znakomity wynik, do którego częściowo przyczyniła się pandemia, ale nawet pomijając sytuację, z którą przyszło nam się zmagać, i tak analitycy przewidywali, że z roku na rok wartość polskiego rynku e-commerce będzie rosła.

W sieci kupujemy już w zasadzie wszystko – nie tylko książki, płyty czy odzież, ale nawet robimy zakupy spożywcze. Jak dotrzeć do internautów, którzy chcą zamawiać produkty i usługi online? Choćby poprzez wyszukiwarkę Google. 

SEO sposobem na klientów w sieci

Jak wynika z danych statcounter.com, ponad 95 proc. polskich internautów korzysta z Google. Biorąc pod uwagę, że liczba użytkowników sieci w Polsce szacowana jest na około 29 mln, dzięki Google możemy dotrzeć do ponad 25 mln Polaków. 

Oczywiście pierwszym krokiem do sukcesu jest założenie sklepu lub strony firmowej, jednak te witryny początkowo będą dla internautów anonimowe. Dlatego też warto podjąć działania zmierzające do uzyskania jak najlepszej widoczności w Google na frazy, które najlepiej opisują dany biznes (większa widoczność w sieci prowadzi do większego ruchu na stronie, a ten z kolei wpływa na zwiększenie liczby konwersji oraz sprzedaży).

Jak to osiągnąć?

O pozycji strony na dane zapytanie w Google decyduje wiele czynników rankingowych – witryna musi zostać zoptymalizowana, aby spełniała wymagania algorytmu.

Od czego zależy pozycja w Google?

Google przygotowało dla webmasterów wytyczne dotyczące tego, jakie wymogi powinny spełniać strony WWW. Są to kwestie, które mają znaczenie nie tylko z punktu widzenia algorytmu Google, ale również użytkownika. Natomiast sam algorytm wyszukiwania i czynniki, które mają największy wpływ na widoczność strony są tajemnicą – specjaliści SEO wiedzą, od czego zależy pozycja na dane zapytania na podstawie analiz. 

Co więcej, wyszukiwarka Google wciąż wprowadza modyfikacje w tym algorytmie, dlatego metody działań się zmieniają. Obecnie wpływ na widoczność mają między innymi następujące kwestie:

  • Treści na stronie – powinien być zoptymalizowany pod słowa kluczowe, które najlepiej opisują dany biznes i są dopasowane do tematyki danej podstrony. Treści powinni być unikalne – należy unikać wielokrotnego wykorzystywania tego samego contentu na stronie i powielania tego, co widnieje na innych witrynach. Znaczenie ma również odpowiednia struktura nagłówków i optymalizacja meta tagów.
  • Szybkość ładowania serwisu – chodzi nie tylko o to, aby strona działała ekspresowo. Witryna powinna spełniać oczekiwania Google w zakresie podstawowych wskaźników Core Web Vitals.
  • Korzystanie z szyfrowanego połączenia – strona powinna być bezpieczna dla użytkowników, a wprowadzenie certyfikatu SSL zwiększa to bezpieczeństwo. Adresy witryn z tym protokołem zaczynają się od https://.
  • Profil linkowy – czyli odnośniki prowadzące do danej witryny, które znajdują się na innych serwisach. Jeśli linki, które odsyłają do strony docelowej pochodzą z wartościowych (cieszących się zaufaniem Google, mających mocne parametry) serwisów, to mogą one wpłynąć pozytywnie na parametry tej strony i jej pozycjonowanie w sieci. To tylko wybrane elementy, które mają wpływ na widoczność i pozycjonowanie strony. Tych, które również są istotne jest oczywiście więcej, a osiągnięcie celu w postaci wysokiej pozycji na najważniejsze słowa kluczowe w Google wymaga zwrócenia uwagi na wszystkie wymogi. 

W pozycjonowaniu niezbędne są doświadczenie i wiedza. Jak zrealizować ten cel? Pomóc może w tym Delante – krakowska agencja SEO/SEM, wyróżniana na rynku polskim i międzynarodowym. Dzięki usłudze zrealizowanej przez ekspertów, można zdecydowanie łatwiej osiągnąć cel.

Autor:Adrianna Kowalczyk

Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe

Pozostałe wiadomości