Styl życia

Dlaczego SXO to jedyny właściwy kierunek rozwoju dla biznesu online?

Styl życia

SEO i UX – odpowiedź na potrzeby biznesu online

Blisko 95% polskich internautów korzysta z Google. Jest to pierwsze miejsce, w którym rozpoczyna się ścieżka zakupowa klienta. Dlatego, jeśli zależy nam na dotarciu do klientów, to w pierwszej kolejności należy zadbać o widoczność witryny w wyszukiwarce. 

Czy o pozycji stron, które znajdują się najwyżej, decyduje przypadek? Absolutnie nie – branża SEO jest pełna zasad, których należy przestrzegać, by wbić witrynę na wysokie pozycje. Na widoczność witryny w wyszukiwarce wpływa szereg czynników, a jednym z nich jest również proces pozycjonowania. Natomiast dziś samo SEO to za mało – większość firm widzi, jak istotna jest obecność w wyszukiwarce. Eksperci z zakresu digital marketingu są zgodni co do tego, że biznes online, który generuje zyski, musi być o trzy kroki przed konkurencją i dbać o doświadczenie użytkownika. Tylko dzięki tej strategii możemy przyciągnąć do siebie użytkowników i zachęcić ich do finalizacji zamówienia. Jak to zrobić? Na tę potrzebę odpowiada SXO.

Jak przyciągnąć uwagę klientów?

Pandemia koronawirusa zmieniła reguły biznesu. Wiele firm musiało się elastycznie dostosować do jeszcze większych oczekiwań klientów. To sprawiło, że walka o klienta jest jeszcze bardziej zawzięta i wymagająca niż kiedykolwiek. Konkurencja nie śpi, a konsumenci są coraz bardziej świadomymi internautami. Wpływ na decyzję zakupową ma już nie tylko cena, ale także takie elementy jak przyjazność strony internetowej, przystępność w prezentacji produktów, a nawet czas ładowania strony internetowej. Przyciągnięcie uwagi klienta to pierwsze wyzwanie, które jest zadaniem marketerów. Kolejnym jest skłonienie go, aby wszedł na naszą stronę. Na tym etapie wielu właścicieli biznesów e-commerce pyta: „Jak zachęcić klienta do finalizacji zakupu”? Dobra odpowiedź może być tylko jedna – by osiągnąć sukces i skutecznie sprzedać, należy skupić się na użytkowniku i stworzeniu ścieżki zakupowej tak, by zapewniała pozytywne doświadczenia.

SEO i UX – odpowiedź na potrzeby biznesu online

Proces pozycjonowania strony w wyszukiwarce jest bardzo ważny, ponieważ to dzięki niemu ściągamy ruch na naszą witrynę. W tym celu m.in. optymalizuje się stronę, buduje zaplecze linkowe oraz tworzy wartościowe treści nasycone słowami kluczowymi. Wszystkie te czynniki są istotne dla wyszukiwarki – roboty Google każdego dnia skanują miliony stron internetowych, aby zaindeksować je, a następnie serwować poszukującym internautom najlepsze odpowiedzi na zadane przez nich pytania. Dlatego w kontekście biznesowym najlepiej wyświetlać się na jak najwyższych pozycjach, co zwiększa szansę na kliknięcie. 

Jeżeli użytkownik wybierze wynik wyszukiwania, który prowadzi do naszej strony, wówczas mamy zaledwie kilka sekund, by zrobić na nim dobre pierwsze wrażenie. Niestety, tę szansę mamy tylko raz. Kiedy strona będzie wczytywać się zbyt długo, użytkownika przywita ściana tekstu lub obrazki, które się nie wyświetlają, to z pewnością potencjalny klient ucieknie z niej szybciej, niż na nią wszedł. Dlatego właściciele biznesów e-commerce nie mogą zapominać o odpowiednim UX strony. Pod tym tajemniczym dwuliterowym skrótem kryje się pojęcie user experience, czyli doświadczenie użytkownika. W tym momencie każdy fragment strony internetowej ma znaczenie. Witryna powinna prowadzić potencjalnego klienta przez ścieżkę zakupową tak, aby ten zdecydował się dodać produkt do koszyka i opłacić zamówienie. Bez wątpienia SEO i UX są dzisiaj bardzo ważne dla biznesu i właśnie na tę potrzebę odpowiada synergia tych działań, czyli SXO. 

Na czym polega usługa SXO?

Jak dowiadujemy się ze strony sxo.pl, SXO to strategia działań, która łączy pozycjonowanie z dbałością o doświadczenie użytkowników. Pozwala to optymalizować ścieżkę konwersji, bowiem w działaniach SXO w centrum znajduje się człowiek. Co o tej usłudze mówią eksperci? Anna Witkowska, SEO Specialist z agencji Grupa iCEA dodaje:

Punktem wyjścia powinno być zrozumienie potrzeb użytkownika i zastanowienie się czy to, czego szuka, znajdzie w prosty sposób na naszej stronie. Istotna jest także kwestia treści nasyconych słowami kluczowymi, które są wartościowe dla użytkowników i trafiają tematycznie do potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców. Skoro częścią SXO jest doświadczenie, to równie ważnym elementem jest optymalizacja strony internetowej. Dobrze zbudowana witryna pod kątem technicznym to nie wszystko – liczy się przyjazność, intuicyjność oraz wygoda użytkownika

Jak skalować zyski ze sprzedaży dzięki SXO?

Z pewnością pierwszym krokiem powinien być audyt SXO i weryfikacja posiadanych zasobów. Samodzielny audyt może nie być do końca wiarygodny, więc warto, aby ktoś z zewnątrz spojrzał na nasz potencjał obiektywnym okiem. W tej sytuacji warto skorzystać np. z bezpłatnego audytu, który przeprowadzają eksperci z Grupa iCEA. Na podstawie wyników eksperci z wieloletnim doświadczeniem przygotują indywidualną strategię rozwoju biznesu, która będzie uwzględniać dobre praktyki SEO i UX. Jest to dobry punkt wyjścia do pracy nad nową strategią i zaplanowania działań optymalizacyjnych rozłożonych w czasie. 

Źródło zdjęcia głównego: mat. prasowe

Pozostałe wiadomości