Styl życia

Karty lojalnościowe – czym są? Jak można oszczędzać na programach lojalnościowych?

Styl życia

Aktualizacja:
Projekt bez tytułu (44).jpg (4)

Każdego dnia firmy muszą mierzyć się z nie lada wyzwaniem, jakim jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ale też zatrzymanie przy sobie tych obecnych. Konkurencja na rynku niemiłosiernie wzrasta – podobnie jak oczekiwania konsumentów. Żeby pozostać w grze, należy postawić na innowacyjne rozwiązania, a jednym z nich jest wprowadzenie programu lojalnościowego.

Program lojalnościowy – co to takiego?

Program lojalnościowy to jeden z elementów wizerunku marki, a jednocześnie forma komunikacji z klientem. Program lojalnościowy definiuje się jako długofalowe działania marki, skierowane do obecnych klientów (by zatrzymać ich przy sobie), a także do nowych klientów (by ich pozyskać). Tego typu działania promocyjne różnią się między sobą zasadami oraz potencjalnymi korzyściami, które mogą zyskać klienci. Najczęściej spotykane jest premiowanie każdego zakupu w danym sklepie czy sieci dodatkowymi punktami. Po uzbieraniu określonej liczby punktów, klient może je wymienić na nagrody, zniżki, a czasem też odebrać darmowe produkty.

Karta lojalnościowa – dodatek do programu lojalnościowego

W wielu przypadkach klienci, którzy zdecydują się przystąpić do programu lojalnościowego, otrzymają kartę lojalnościową. Obecnie, takie karty dostępne są również w formie elektronicznej w aplikacji danej sieci. Przy każdorazowym robieniu zakupów trzeba okazać kartę lojalnościową (nie ma znaczenia, czy będzie to w formie plastikowej, czy w aplikacji), w przeciwnym razie – bonusowe punkty nie zostaną naliczone. Karta lojalnościowa w wersji online jest dużo wygodniejsza. Zwykle wszyscy mają przy sobie smartfona, dlatego od razu mogą po nią sięgnąć. Typowa, plastikowa karta łatwo może się gdzieś zawieruszyć.

Rabat lojalnościowy – jedna z korzyści dla klientów

Dołączając do programu lojalnościowego, klienci zyskują rozmaite korzyści. Może ich być bardzo dużo: począwszy od darmowej dostawy (w przypadku sklepów internetowych), przez możliwość uzyskania rabatów lojalnościowych, aż po gratisy. Jednym z takich profitów są rabaty lojalnościowe (o czym wspomnieliśmy wyżej) na dostępne w danej sieci produkty. Takie rabaty mogą być bardzo duże, a czasem sięgają nawet 90 proc.! Oczywiście im więcej klient wydaje w danej sieci, tym większą liczbę punktów może zyskać, a uzbierane punkty wymienić na nagrody.

TchiboCard – program lojalnościowy nie tylko dla kawoszy

Osoby, które często robią zakupy w sklepie Tchibo lub na tchibo.pl, powinny zapisać się do organizowanego przez markę programu lojalnościowego: https://www.tchibo.pl Dzięki temu, po zrobieniu zakupów, za każdą wydaną złotówkę, otrzymają jeden punkt lojalnościowy, który w Tchibo nazywany jest Ziarnem. Uzbierane w ten sposób na karcie Tchibo Ziarna można wymieniać na zniżki na wybrane produkty. Dodatkowo, wszyscy, którzy przystąpią do programu, mają gwarantowaną darmową dostawę, niższe ceny na wybrane produkty z nowych kolekcji, dostęp do bardzo atrakcyjnych promocji i inne interesujące benefity.

Autor: Adrianna Kowalczyk

Pozostałe wiadomości