Wiosenne wietrzenie szafy. Jak przygotować ubrania do sprzedaży w sieci?

Serwisy do sprzedaży używanych rzeczy przeżywają prawdziwe oblężenie. Czy Polacy z powodu zamkniętych sklepów postanowili odkurzyć swoje szafy i pozbyć się niepotrzebnych ubrań? Okazuje się, że można w ten sposób sporo zarobić, jednak „wystawione” przez nas rzeczy powinny zachwycić od pierwszego wrażenia. Jak to zrobić? Opowiada o tym ekspertka Maria Ernst-Zduniak.

Jak przygotować ubranie do sprzedaży w Internecie?

Pandemia to idealny czas, aby spokojnie przejrzeć zawartość naszej szafy i zrobić w niej porządki. Ubrania, które od dłuższego czasu wiszą na wieszakach, a my zapomnieliśmy nawet o ich istnieniu, warto sprzedać. W ten sposób zrobimy miejsce w garderobach i przy okazji zarobimy trochę pieniędzy na nowe perełki. Jak przygotować nasze ubrania, by ktoś się nimi zainteresował? Jak przyznała Maria, przygotowanie ubrań do sprzedaży wymaga trochę wysiłku. Przede wszystkim musimy zadbać o to, aby nasza oferta wyróżniała się czymś na tle wielu innych.

Im lepiej przygotujemy zdjęcia naszych ubrań, tym większa szansa, że ktoś je od nas kupi za cenę, za którą chcemy sprzedać

– powiedziała specjalistka.

Zanim przystąpimy do zdjęć, zabieramy się za upranie i wyprasowanie ubrań. Oferty z pogniecionymi, wyciągniętymi prosto z szafy rzeczami, zamiast zachęcać, będą odstraszać potencjalnych klientów. Z szacunku do kupującego, zrezygnujmy także z wystawiania ofert ubrań mających plamy i zabrudzenia, których nie jesteśmy w stanie usunąć. Gdy wyselekcjonujemy rzeczy i odpowiednio je przygotujemy, pora na zdjęcia. Tu ważną rolę odgrywa światło.

Najlepiej robić zdjęcia w świetle dziennym. Sztuczne światło przekłamuje kolory i potem osoba, która kupi od nas ubranie, może mieć pretensje, że miało być inne

- dodała.

Robiąc zdjęcia, warto zwrócić uwagę na detale i wykonywać zbliżenia na guziki, zamki czy kieszonki oraz metki. W przypadku gdy posiadamy markowe ubrania, warto to podkreślić. To samo dotyczy rzeczy, których nie nosiliśmy i mają jeszcze papierowe metki. Im więcej zdjęć zbroimy, tym lepiej, gdyż osoba oglądająca ofertę ma większe spektrum, jak może nosić dany produkt.

Niezależnie od tego, jakie mamy ubranie, Warto zrobić kilka zdjęć w różnej formie. Możemy położyć ubranie na płasko lub założyć je na siebie. Ważne, żeby tło było jednokolorowe

- powiedziała.

Jak podawać wymiary?

Najprostszą metodą przy sprzedaży ubrań jest podanie rozmiarówki, czyli operowanie cyframi bądź literami. Niestety często zdarza się tak, że rozmiar rozmiarowi nierówny i w zależności od marki różnica może być kolosalna. Z tego względu przygotowując ogłoszenie, należy zmierzyć centymetrem kluczowe miejsca, tak aby ułatwić kupującemu dopasowanie ubrania.

Przy bluzkach, swetrach i koszulach z długim rękawem istotne jest, aby zmierzyć ubranie w kilku miejscach:

  • długość – fragment od ramienia do zakończenia ubrania,
    • szerokość – fragment na wysokości piersi,
      • długość rękawa – mierzymy w dwóch miejscach, od barku do zakończenia i od pachy do zakończenia.

        Przy spodniach mierzymy:

        • pas,
          • biodra,
            • długość nogawki w kilku miejscach.

              Zobacz też:

              Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player

              Autor: Nastazja Bloch

              podziel się:

              Pozostałe wiadomości