Pielęgnacja twarzy i ciała

Dlaczego kobiety mają cellulit?

Pielęgnacja twarzy i ciała

Aktualizacja:

Dlaczego kobiety mają cellulit? Co to jest cellulit i jak skutecznie z nim walczyć? Rozmawialiśmy o tym w studiu "Dzień Dobry TVN".

  • Co to jest cellulit?
  • Dlaczego mamy cellulit? Od czego zależy to ile mamy cellulitu?
  • Jak walczyć z cellulitem?

Co to jest cellulit?

Cellulit najczęściej pojawia się w konkretnych miejscach: na piersiach, brzuchu i udach. Struktura skóry jest grudkowa, pomarszczona i włóknista. To dlatego cellulit zyskał miano "pomarańczowej skórki".

Wyróżnia się cztery stadia rozwoju cellulitu:

  1. 1 Pierwszy stopień cellulitu - pierwszy stopień jest przeważnie bardzo mało widoczny. Tak naprawdę dopiero kiedy ściśniemy skórę np. na udzie, zobaczymy wtedy cellulit, możemy poczuć nieduże grudki.
  2. 2 Drugi stopień cellulitu - podobny do stopnia pierwszego, z tym że skóra po ściśnięciu wygląda jak pomarańczowa skórka. Dodatkowo możliwy jest odczuwalny delikatny ból przy ściśnięciu miejsca, w którym jest cellulit.
  3. 3 Trzeci stopień cellulitu - nie musisz ściskać skóry, a już go widzisz! Wcześniej wspomniane grudki są bardziej widoczne niż przy stadium pierwszym i drugim. Skóra może dodatkowo lekko pofałdowana.
  4. 4 Czwarty stopień cellulitu to już najbardziej zaawansowane stadium cellulitu. Grudki bolą, skóra wręcz się "trzęsie".

Dlaczego mamy cellulit? Od czego zależy to ile mamy cellulitu?

Oto główne przyczyny powstawania cellulitu:

  • siedzący tryb życia i unikanie aktywności fizycznych,
  • nadmiar cukru i soli w spożywanych pokarmach,
  • przewaga estrogenów i jednoczesny niedobór progesteronu,
  • problemy z układem krążeniowym,
  • noszenie zbyt opiętych ubrań, np. za ciasne jeansy,
  • papierosy, zwłaszcza nałogowe palenie,
  • wady postawy.

Jak walczyć z cellulitem?

  1. 1 Zmień dietę! To jedna z najważniejszych zasad, dodaj do swojej diety chude mięso, ryby, warzywa. Pij dużo wody i unikaj cukru.
  2. 2 Postaw na ujędrnianie skóry! Wykonuj naprzemienny (zimny-ciepły) masaż wodny prysznicem.
  3. 3 Balsamy! Korzystaj z kosmetyków, które mają wyciągi roślinne, np. z kawy.
  4. 4 Masuj się! Rób to regularnie, 2-3 razy w tygodniu.
  5. 5 Postaw na ruch! Nie zapominaj o aktywności fizycznej. Ruszaj się minimum trzy razy w tygodniu po pół godziny. Gimnastyka, bieganie, rower... Wszystko jest dozwolone!
  6. 6 Nie noś zbyt obcisłych ubrań, które uciskają skórę i mogą powodować utrudnienia w krążeniu krwi.

    Autor: Redakcja Dzień Dobry TVN

    Źródło zdjęcia głównego: Fot. elenaleonova / Getty Images

    Pozostałe wiadomości