Dominika Gwit opublikowała półnagie zdjęcie. Teraz do rozebrania namawia inne kobiety. Co się za tym kryje?

Dominika Gwit w Dzień Dobry Wakacje
Te dane są zatrważające: prawie 60 proc. Polek podczas pierwszej wizyty odczuwa wstyd, co powoduje, że nie badają się regularnie. Postanowiła to zmienić Dominika Gwit, biorąc udział w kampanii "W kobiecym interesie". Na czym polega akcja? Aktorkę gościliśmy w Dzień Dobry Wakacje.

Dominika Gwit rozebrała się „w kobiecym interesie”

Kilka dni temu internet rozgrzało zdjęcie Dominiki Gwit, na którym aktorka ukrywa swoją nagość za parawanem. Post opatrzyła podpisem

Dziewczyny, postanowiłam zaszaleć... Zrobiłam to! Rozebrałam się w kobiecym interesie! Bądźcie ze mną. Szczegóły wkrótce…

Jak napisał, tak zrobiła. W kolejnym wpisie wyjaśniła, że wzięła udział w drugiej edycji kampanii społeczno-edukacyjnej mającej na celu pokonywania własnych obaw i barier psychologicznych przed wizytą u ginekologa i zachęcenie pań do regularnych badań.

Długo się nie musiałam zastanawiać, zwłaszcza, jak przeczytałam dane. Trzy miliony kobiet nie bada się regularnie, a 60 proc. z nas, czyli 7,6 miliona wstydzi się chodzić do ginekologa, wstydzi się przed nim rozebrać

- powiedziała Dominika w Dzień Dobry Wakacje.

Aktorka dodała, że profilaktyka jest niezwykle ważna, ponieważ może uratować życie.

Każdy w rodzinie ma historię i może powiedzieć: 'gdyby poszła, poszedł wcześniej do lekarza, to byłoby dobrze'

- stwierdziła.

Dominika systematycznie zapisuje się na USG piersi, cytologię i USG narządów rodnych, zdradziła jednak, że nie zawsze tak było. Kiedyś unikała badań z obawy przed wynikiem, który mógłby wskazywać na chorobę.

Bałam się, że dowiem się czegoś złego, ale potem uświadomiłam sobie, że nawet jeżeli, to ja się muszę dowiedzieć o tym, bo lekarz jest po to, aby mi pomóc i żeby mnie zbadać

- powiedziała.

"W kobiecym interesie" - o co chodzi w kampanii?

Inspiracją dla kampanii "W kobiecym interesie" był raport Najwyższej Izby Kontroli pt. "Dostępność świadczeń ginekologiczno-położniczych finansowanych ze środków publicznych na terenach wiejskich. Lata 2016-2017", który wskazał na brak równego dostępu do ambulatoryjnych świadczeń ginekologiczno-położniczych na terenach gmin wiejskich i miejsko-wiejskich, m.in. województwa mazowieckiego.

Hasłem przewodnim drugiej edycji akcji jest "Rozbierz się i (z)badaj w kobiecym interesie". Jej celem pozostaje zachęcenie kobiet do regularnych wizyt u ginekologa i edukacja na temat sposobów pokonywania społecznych i psychologicznych barier w odbywaniu regularnych kontroli zdrowotnych.

Chciałbym pochwalić tę kampanię. Jest idealnie trafiona jeśli chodzi o częstość wizyt

- stwierdził ginekolog położnik dr Robert Jędra.

W lipcu i w sierpniu, w trzech województwach: Małopolskim, Śląskim i Świętokrzyskim będzie nasz gabinet mobilny z lekarzami. Będzie można się skonsultować Podczas tegorocznej kampanii specjalny mobilny gabinet ginekologiczny odwiedzi 10 miejscowości zlokalizowanych, zbadać. Wszystko za darmo

- wyjaśniła Dominika Gwit.

Mapa miejsc, które odwiedzi mobilny gabinet ginekologiczny oraz kalendarium badań jest dostępne pod linkiem: www.wkobiecyminteresie.pl

>>> Zobacz także:

Dorota Wellman o samoakceptacji: "Słyszę o sobie 'świnia', ale nie będę się wieszać z tego powodu"

Edyta Herbuś nago na Instagramie. „Stawiam na naturę”

Joanna Koroniewska pozuje nago. "Wiek to stan umysłu, a nie metryka"

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Autor: Iza Dorf

podziel się:

Pozostałe wiadomości