Zdrowy obiad powinien nie tylko być smaczny, ale i dostarczać organizmowi niezbędnych składników. Co ważne, jego przygotowanie nie musi trwać wielu godzin. W krótkim czasie można przygotować szybki i pyszny obiad. Sprawdź pomysł na zdrowy obiad.

Prosty, zdrowy obiad jest pożądany przez wszystkich zabieganych i zapracowanych, a także tych, którzy w szybki sposób chcą przygotować smaczne i pełnowartościowe danie. Dobry, zdrowy obiad powinien być tak skomponowany, żeby dostarczał organizmowi niezbędne składniki. Obiad powinien być duży i syty, w końcu ma stać się naszym “paliwem” na resztę dnia. W jego składzie powinny się znaleźć aminokwasy, węglowodany, witaminy, błonnik i nienasycone kwasy tłuszczowe. Wszystkie te składniki odpowiadają za wydolność organizmu, siłę fizyczną i psychiczną, koncentrację. Właśnie z obiadu czerpiemy najwięcej energii (kolacja powinna być niewielka i lekka). Na pewno czasami po zjedzeniu obiadu, zamiast przypływ sił, czujesz ospałość i znużenie. Być może Twój obiad bazował głównie na węglowodanach i nie zawierał różnych składników odżywczych, których potrzebuje organizm.

Co na zdrowy obiad? Przygotowując posiłek, skup się na składnikach, bo nawet z tych najprostszych i tanich jesteś w stanie stworzyć prawdziwie pyszny i wartościowy posiłek. Ziemniaki, kasze, razowy makaron, ciemny ryż, drób, ryby, jajka, warzywa - to składniki, których potrzebujesz do przygotowania dobrego i zdrowego obiadu.

Pomysł na zdrowy obiad

Komponując obiad, weź pod uwagę to co lubisz ty i twoja rodzina. Obiad powinien być miłym przerywnikiem dnia i nie warto przyrządzać go z produktów, których nie lubicie. Obiad to konieczność spędzenia w kuchni wielu godzin? Nie! Już nawet w ciągu 30 minut jesteś w stanie przygotować zdrowy i dobry obiad. Przygotowaliśmy kilka prostych i szybkich przepisów, które pokochają twoi najbliżsi.

Zdrowy obiad z kurczakiem

Kurczak to najczęściej przygotowywane mięso w polskich domach. Podawany w różnych postaciach, ale najbardziej lubiany jest pieczony w ziołach, z ziemniakami. Obiad z kurczakiem wymaga trochę więcej czasu na przygotowania, jednak jest wart odrobiny poświęcenia. Jak przygotować zdrowy obiad z kurczakiem ? Zrezygnuj ze smażenia i upiecz kurczaka w całości lub jego części (np. udka albo skrzydełka). Do smaku zamarynuj go wcześniej w słodkiej papryce, rozmarynie i niewielkiej ilości czosnku. Jeśli chcesz całkowicie zrezygnować z tłuszczu, do pieczenia użyj rękawa. Próżniowe pieczenie zachowa soczystość kurczaka oraz podkreśli jego smak i aromat. Jeśli zależy Ci na lekkim daniu, dobrym pomysłem będzie przygotowanie potrawki z kurczaka, którą przygotowuje się, gotując pokrojone cząstki kurczaka (najlepsze jest mięso z udek).

Zobacz film: Filety z kurczaka w rozmarynowej panierce. Źródło Dzień Dobry TVN

Lekki, zdrowy obiad

Jesteś na diecie? Nie musisz rezygnować z produktów, które lubisz, a jedynie zmienić sposób ich przyrządzania. Rezygnacja z potraw smażonych to pierwszy krok nie tylko do zdrowia, ale i do szczuplejszej sylwetki. Propozycje lekkiego obiadu to duszone na parze warzywa i ryby, które tuż przed podaniem możesz skropić sokiem z cytryny lub pomarańczy. Bardzo dobrym pomysłem na lekki i zdrowy obiad jest upieczenie warzyw (buraków, dyni, pomidorów, papryki) i zblendowanie ich na gładki krem z dodatkiem ziół. Pyszne warzywne kremy to propozycje nie tylko lekkie, ale też pożywne i bardzo wartościowe.

Tani, zdrowy obiad

Zdrowy, smaczny obiad może być też tani, jeśli wykorzystamy produkty sezonowe. Ziemniaki, żółta i zielona fasolka szparagowa, bób, pomidory malinowe, dynia, kalafior są produktami, które - doprawione ziołami i duszone na maśle klarowanym - będą zdrową i aromatyczną potrawką. Czas przygotowania to maksymalnie 30 minut. Duszone warzywa to danie pełnowartościowe, sycące, zdrowe, a przede wszystkim tanie.

Szybki, zdrowy obiad

Kiedy nie masz czasu, aby przygotować pełnowartościowy i pyszny obiad, a chcesz zjeść coś smacznego, postaw na dania, których czas przyrządzenia jest równie krótki, jak gotowanie np. makaronu. Razowe makarony gotują się zaledwie 10-15 minut i dokładnie tyle potrzebujesz, aby przygotować dobry i zdrowy obiad. Najlepszym rozwiązaniem będą grzyby, np. kurki. Po oczyszczeniu, wrzuć grzyby na patelnię i duś na maśle klarowanym pod przykryciem około 10 minut. Pod koniec dodaj śmietanę i zioła (rozmaryn, natkę pietruszki). Gotowym sosem polej ugotowany makaron.

Zobacz film: Sobotni obiad z Andrzejem Polanem. Źródło Dzień Dobry TVN


Co sądzisz o tym artykule?
58
5
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0