Gorące tematy

Zakłady fryzjerskie znowu otwarte. Na co muszą się przygotować klienci?

Gorące tematy

Zakłady fryzjerskie znowu otwarte. Na co muszą się przygotować klienci?

Dobra wiadomość dla naszych włosów. Salony fryzjerskie - po dwumiesięcznej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa - znowu przyjmują klientów. Warunkiem jest jednak zdalne umawianie wizyt, a w zakładach zachowany musi być dystans między stanowiskami. Jak wygląda wizyta u fryzjera w nowym reżimie sanitarnym sprawdzał pierwszy klient, nasz reporter Piotr Wojtasik.

3. etap odmrażania gospodarki  - zakłady fryzjerskie znowu otwarte

Na tę chwilę czekało wiele osób - fryzjerzy wrócili do pracy. Jednak klienci muszą się przygotować na wiele zmian. Wizyta w salonie nie będzie wyglądać tak, jak przed pandemią.

Nie będzie można skorzystać z recepcji, kawa - ekspres wywieziony do domu, możemy tylko poczęstować wodą w jednorazowych kubkach. Na początek odbędzie się mierzenie temperatury i dezynfekcja rąk klienta, który musi mieć maseczkę

- opowiada fryzjerka Magda Jakubowska. 

Fryzjerzy również muszą nosić maseczki, a także rękawiczki, gogle i przyłbice.

Musimy wyglądać jak lekarz niemalże, a nie fryzjer, taki mamy reżim sanitarny. Dzisiaj pierwsza próba

- podkreśla nasza rozmówczyni. Jak dodaje, zainteresowanie usługami jest ogromne.

Jest dzikie szaleństwo. W tej chwili mam grafik do miesiąca wypełniony

- mówi Magda. 

Czy wizyta w salonie będzie droższa?  

U mnie nie. Ceny zostawiam takie, jak miałam na tą chwilę 

- zapewnia Magda Jakubowska. 

Zakłady fryzjerskie - wytyczne Ministerstwa Rozwoju

W związku otwarciem od poniedziałku salonów fryzjerskich resort rozwoju przygotował wytyczne dla fryzjerów. 

W salonach obowiązuje zasada: jeden fryzjer z zestawem czystych narzędzi dla jednego klienta. 

Wymagane jest zachowanie 1,5 m odległości między stanowiskami pracy i pracownikami.

Dla bezpieczeństwa klientów fryzjerzy są zobowiązani do noszenia rękawiczek, maseczek, a nawet gogli i przyłbic przy wykonywaniu usług, a także stosowania odzieży ochronnej.

Codziennie przed rozpoczęciem pracy zalecamy fryzjerom pomiar temperatury ciała przy pomocy termometru bezdotykowego. W przypadku wystąpienia objawów choroby, należy natychmiast odsunąć pracownika od pracy

- podało Ministerstwo Rozwoju w wytycznych.

Wytyczne obligują też do przyjmowania jedynie osób zdrowych i nie będących w kwarantannie lub pod nadzorem epidemicznym.

Napoje można serwować wyłącznie w opakowaniach jednorazowych. Należy również oczyszczać każdą dotykaną powierzchnię kilka razy w ciągu dnia, a meble i wszystkie urządzenia dezynfekować po każdym kliencie.

Resort zobowiązał klientów do umawiania wizyt przez internet lub telefon

Klient powinien zachować bezpieczną odległość 1,5 m, mijając się z innymi osobami w salonie, nosić jednorazowe maseczki i rękawiczki oraz dokonywać płatności w sposób bezkontaktowy

- czytamy w wytycznych ministerstwa.

MR zwraca uwagę, że w przypadku niemożności zapewnienia minimum 1,5 m odległości pomiędzy stanowiskami, rekomenduje zainstalowanie ekranów ochronnych (przepierzenia, ścianki) między stanowiskami. Przepierzenia powinny być wykonane z materiału nieprzepuszczającego powietrze, np. plexi skutecznie oddzielającej pracowników.

W salonie nie ma możliwości skorzystania z poczekalni.

Od zakończenia usługi do przyjęcia kolejnego klienta powinno upłynąć tyle czasu, ile wymagane jest przy zastosowaniu danego środka do dezynfekcji. 

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Zobacz też:

Źródło: PAP |
Co sądzisz o tym artykule?
56
6
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
1
21.05.2020
Sandi
Trzeba się zabezpieczać, to chyba oczywiste. Fryzjer czy kosmetyczna dba o siebie i swoja rodzine. I teraz wszystko lśni 😁