W Polsce bez śladu znika 18 tys. osób rocznie. "Nieobecni" - poruszająca akcja Playera i Fundacji ITAKA

''Nieobecni'' - Anna Dymna
Osoby zaginione pozostają w sercach i pamięci ich rodzin na zawsze. Najbliżsi nie mogą pogodzić ze stratą. Czy można było jej uniknąć? "Nieobecni" to niezwykła akcja Fundacji ITAKA oraz Playera, która ma uświadamiać ludziom skalę problemu.

"Nieobecni" - opowieści z życia

Temat zaginięć obecny jest w przestrzeni medialnej rzadko, właściwie tylko wówczas, kiedy pojawia się jakaś nadzwyczaj ciekawa historia. Jednak trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że zaginięcia zdarzają się codziennie. Każdego roku bez śladu i w tajemniczych okolicznościach ginie 18 tysięcy ludzi. - To tak, jakby zniknęło całe miasto. Dla jednych to tylko liczby, a dla niektórych mąż, żona, rodzic, dziecko - mówi Anna Dymna w spocie akcji.

Player i fundacja ITAKA połączyły siły, chcąc zwrócić uwagę wszystkich na ten powszechny, a jakże często niezauważany, problem społeczny.

- Najważniejsze jest to, żeby uświadamiać ludziom skalę tego zjawiska. Dlatego tak bardzo spodobała nam się koncepcja twórców serialu "Nieobecni" i spoty, które powstały. Bo przecież trudno jest sobie wyobrazić, że ginie całe miasto. Nikt się nad tym nie zastanawia dopóki taka sytuacja bezpośrednio go nie dotknie. Dlatego serial jest dla nas i rodzin zaginionych szansą na to, aby powiedzieć głośno, że zaginięcia to poważny problem, to kilkanaście tysięcy osób rocznie. Część z nich nigdy się nie odnajdzie. W tej chwili w Polsce jest ponad 4 tysiące osób długotrwale zaginionych. Zaginęli wiele lat temu, ale to nie znaczy, że nikt ich nie szuka. My ich szukamy. Czekają na nich rodziny. – mówi Alicja Tomaszewska, prezes Fundacji ITAKA.

Fundacja ITAKA każdego dnia zabiega o to, aby jak najwięcej mówić o problematyce zaginięć i ich profilaktyce, bo wiedzą, że części tych sytuacji można było uniknąć. Działalność tę wspiera TVN Grupa Discovery: twórcy i aktorzy serialu "Nieobecni".

"Nieobecni" w Playerze

"Nieobecni są wśród nas" to pierwsza odsłona kampanii, na którą składają się trzy spoty z udziałem Justyny Wasilewskiej, Anny Dymnej i Piotra Głowackiego - gwiazd najnowszej produkcji Player Original "Nieobecni". Do powstania serialowego projektu twórców zainspirowało samo życie, czyli przypadki najgłośniejszych zaginięć ludzi w Polsce.

Zaginieni są cały czas obecni w sercach swoich bliskich. W ich myślach, wspomnieniach, ale też marzeniach i planach na przyszłość. Latami w ich pokojach czekają książki otwarte na tej samej stronie, rzeczy na biurku w takim samym nieładzie, ulubione misie siedzą na półce, a w szafie wisi ukochany sweter lub marynarka...

Piotr Głowacki w spocie "Nieobecnych". Zobacz wideo:

''Nieobecni'' - Piotr Głowacki 

Zobacz też:

Zaginięcie Moniki Bielawskiej. "Najprawdopodobniej została uprowadzona przez swojego ojca i sprzedana"

14- i 15-latek zaginęli bez śladu. Po 21 latach nastąpił przełom w poszukiwaniach. Pomógł jasnowidz?

Uprowadzenie czy ucieczka? Trwają poszukiwania Klaudii Sadkowskiej i jej 10-miesięcznego synka

Autor: Jola Marat

Źródło: TVN, Fundacja ITAKA

podziel się:

Pozostałe wiadomości