Zdrowe odżywianie

Soki owocowo-warzywne. Nie tylko zimą...

Są cennym źródłem likopenu i antyutleniaczy. Jakie warzywa są najbardziej wartościowe w czasie zimy? Jakie owoce kupować w tym okresie? Czy może warzywa i owoce zastąpić sokami? O tym - w kuchni Dzień Dobry TVN - Joanna Koroniewska i Andrzej Polan.

 

 

Więcej na: 5porcjizdrowia.tvn.pl

Brukselka z orzechami i ricottą
Składniki:
brukselka  1kg
ricotta   300g
pomarańcze   4szt
orzechy pistacjowe  100g
oliwa,
pieprz, sól

Sposób przygotowania:
Brukselkę gotujemy krótko w owdzie z dodatkiem soli i odrobiny cukru. Pomarańcze obieramy ze skóry filetujemy. Brukselkę przesmażamy na żółto na oliwie na patelni, skrapiamy sokiem z pomarańczy. Brukselkę łączymy z filecikami pomarańczy, orzechami pistacjowymi. Doprawiamy solą oraz pieprzem. Tak przygotowaną podajemy z serem ricotta.

Szpinak zapiekany z orzechami
Składniki:
liście szpinaku  1kg
masło klarowane   100g
czosnek   2 ząbki
śmietana 36%   150ml
żółtka  2szt
ser tarty parmezan  100g
orzechy laskowe   100g
sól, pieprz, gałka muszkatołowa

Sposób przygotowania:
Na patelni rozgrzewamy masło, dodajemy czosnek, chwilę przesmażamy. Czosnek usuwamy i na patelnię dodajemy liście szpinaku. Doprawiamy solą, pieprzem i gałką muszkatołową. Śmietanę mieszamy z żółtkami i serem tartym. W naczyniu na dnie układamy szpinak smażony, polewamy mieszanką śmietany i jajek. Wierzch posypujemy siekanymi orzechami laskowymi. Wstawiamy do piekarnika na temp. 190 stopni na około 10 minut.

Kotlety warzywne z sosem serowym
Składniki:
kukurydza ziarno    200g
pieczarki  60g
papryka czerwona  1szt
szczypiorek  1 pęczek
czosnek 1 ząbek
marchewka 1sztuka   
ziemniak  1sztuka
pomidor    2szt
sałata zielona   1 główka
bułka hamburgerowa   4szt
ser pleśniowy  100g
kumin, pieprz, sól
bułka tarta  2-3 łyżki
natka pietruszki
oliwa

Sposób przygotowania:
Na oliwie przesmażamy kukurydzę, szczypiorek, paprykę czerwoną oraz czosnek. marchewkę ścieramy na tarce, ziemniaka również. do przesmażonych warzyw dodajemy starte warzywa, bułkę tartą, doprawiamy wszystko solą, pieprzem i kuminem. Wszystko razem wyrabiamy na masę, dzielimy na mniejsze porcje, formujemy kotlety warzywne. zrobione wstawiamy do lodówki na 1 godz. aby masa stężała. po tym czasie smażymy na oleju na złoty kolor. Podajemy z sosem z sera pleśniowego w bułce z plastrami pomidora i liśćmi sałaty.

Jabłecznik z ciasta francuskiego
Składniki:
ciasto francuskie  2 op.
masło  200g
cukier    100g
cynamon
jabłka 1kg
cukier wanilinowy
jajko  1szt

Sposób przygotowania:
Ciasto francuskie rozkładamy na blaszce do tarty, wykładamy pergamin i wysypujemy suchą fasolę lub groch, wypiekamy w piekarniku w temp. 200 stopni około 15 minut. Drugi płat ciasta smarujemy rozpuszczonym masłem, posypujemy mieszanką cukru z cynamonem. Posypujemy i zwijamy jak roladę. Kroimy w plastry 1cm. Jabłka mieszamy z cynamonem, wanilią, sokiem z cytryny i pozostałym cukrem. Na podpieczony spód wykładamy jabłka, na wierzchu układamy plastry ciasta zwiniętego. ponownie wstawiamy do piekarnika i pieczemy około 40 minut. Wierzch ciasta skrapiamy lukrem i podajemy.


Źródło: Dzień Dobry TVN |
Artykuł sponsorowany
Co sądzisz o tym artykule?
54
5
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0