Sport i fitness

Siedzący tryb życia dał ci się we znaki? Oto kilka ćwiczeń rozluźniających na plecy od naszego trenera

Sport i fitness

Siedzący tryb życia dał ci się we znaki? Oto kilka ćwiczeń rozluźniających na plecy od naszego trenera

Brak ruchu oraz godziny spędzane przed komputerem i ekranem telewizora odbijają się na naszym zdrowiu. W efekcie zaczynamy uskarżać się na pojawiający się ból kręgosłupa. Z pomocą przyszedł trener Patryk Puczyłowski, który pokazał kilka prostych ćwiczeń rozluźniających na plecy. 

Zły tryb siedzący

Szczególnie teraz spędzamy dużo czasu w pozycji siedzącej, czy to wypoczywając na kanapach przed telewizorem, czy pracując na prowizorycznych stanowiskach pracy. Wszystko to ma negatywny wpływ na nasz kręgosłup, który reaguje bólem. Na szczęście można mu pomóc. W Dzień Dobry TVN trener Patryk Puczyłowski pokazał, jak w domu wykonać proste ćwiczenia rozluźniające na plecy.

Odcinek szyjny

Codzienne nawyki źle wpływają na odcinek szyjny, który cierpi chociażby przez ciągłe przeglądanie telefonu. W tym przypadku Patryk Puczyłowski zaproponował dwa ćwiczenia. Pierwsze z nich wykonujemy w siadzie klęcznym - jedną rękę łapiemy za piszczel, a drugą przytrzymujemy głowę i delikatnie ciągniemy ją w bok, a następnie przytrzymujemy ją w takiej pozycji przez ok. 20 sekund. To samo robimy w drugą stronę. Wszystko powtarzamy trzykrotnie. 

 W kolejnym ćwiczeniu kładziemy obie dłonie na przedniej częściej szyi, delikatnie cofamy głowę i wyciągamy ją w góry. Potem robimy jeszcze skręt w prawo i w lewo.

Odcinek piersiowy-lędźwiowy

Podczas wykonywania pierwszego ćwiczenia przyjmujemy pozycję klęku podpartego. Jedną rękę kładziemy na głowę i z wydechem staramy się dotknąć łokciem do nadgarstka drugiej ręki, a następnie podnosimy do góry. Powtarzamy to jeszcze 2 razy. 

 W drugim ćwiczeniu nadal znajdujemy się w klęku podpartym i przeciągamy ręce jak najdalej do przodu, by czoło mogło dotknąć podłogi. 

Trzecie – też bardzo proste – robimy je w siadzie klęcznym, nadgarstki rąk kierujemy ku górze z zaciśniętą pięścią. Z wydechem przenosimy je w bok. 

Podczas czwartego ćwiczenia przenosimy się znowu do klęku podpartego i z wydechem unosimy grzbiet do góry (pozycja kota), a podczas wdechu pogłębiamy go (pozycja krowy).

Zobacz także:

Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

Co sądzisz o tym artykule?
74
7
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
1
11.04.2020
Michall
U mnie było, najpierw ból w stawach, później doszło strzelanie, kilku roumatologów, wynik roumatoidalny OK, tabletki i zastrzyki przeciwzapalne, podejrzenie łuszczycowego zapalenia stawów wkroczył Metotab, Depomedrol i zastrzyki, coraz większe dawki leków reakcji zero, załamany szukałem pomocy w medycynie naturalnej leki diety (od diety optymalnej która w sumie mi jeszcze bardziej zaszkodziła), po przeczytaniu wielu artykułów to co mi pomogło (nie mówię że każdemu pomoże, jeżeli stawy są już zniszczone ze zmianami i zwyrodnieniami tego już nic nie cofnie) ale chorobę można opanować,a na każdego działa co innego) na mnie akurat zadziałało stosowanie olejków CBD a dokładnie olej CBD 5 % decarbox i maść konopna Themrolka extra kupiłem w sklepie konopnym w Poznaniu Konopna Farmacja podejrzewam że można zamówić z ich strony www.konopiafarmacja.pl także na chwilę obecną ten zestaw spisuje się rewelacyjnie. wcześniej byłem tylko na tabletkach przeciwbólowych a teraz wystarczy mi tylko jedna dziennie