Przepisy kulinarne

Roślinna kuchnia dla sportowców: spaghetti i krem z soczewicy

W kuchni Dzień Dobry TVN gościliśmy trenerów Muay Thai i wegetarian: Grzegorza Sobieszka i Sebastiana Banasika. Panowie pokazali, co jedzą trenujący wegetarianie. Zobaczcie ich przepisy na: pastę z czerwonej fasoli z oliwą, cytryną i świeżą miętą, zupę krem z czerwonej soczewicy z mlekiem kokosowym, sycące spaghetti bolognese w wersji wege oraz owsiankę migdałową dla sportowców. Smacznego!

Pasta z czerwonej fasoli z oliwą, cytryną i świeżą miętą

Składniki:
Puszka czerwonej fasoli 
8 łyżek oliwy z oliwek
Czosnek świeży
Pieprz 
Cytryna 
Czosnek 
Sól morska

Przygotowanie:
Fasolę wyjąć z puszki, dokładnie opłukać, zmiksować z oliwą na gładką masę, dodać sok z połówki cytryny, ząbek czosnku, listki mięty, sól i pieprz do smaku.
Pasta powinna mieć aksamitną konsystencje, jeżeli taka nie jest, to dodaj troszkę przegotowanej wody i miksuj dalej.
Podawaj z chlebem razowym, świeżym pomidorem i ogórkiem małosolnym.
Możesz też ją wykorzystać jako farsz do naleśników.

Zupa krem z czerwonej soczewicy z mlekiem kokosowym

Składniki:
100 g soczewicy 
Włoszczyzna
Koncentrat pomidorowy 
Mleko kokosowe
Liść laurowy 
Ziele angielskie 
Pieprz
Sól 
Papryka ostra

Przygotowanie:
Umyj i ugotuj włoszczyznę, dodaj ugotowaną na miękko soczewicę i przyprawy, gotuj pod przykryciem ok. 15 minut, wyjmij liście laurowe, dodaj koncentrat pomidorowy i mleko kokosowe, gotuj ok 5 minut, całość zmiksuj na gładką masę, podawaj z ryżem lub grzankami.

Sycące spaghetti bolognese - wersja wege

Składniki: 
Makaron 
Przecier pomidorowy 
Koncentrat sojowy 
Sos sojowy 
Papryka 
Cebula 
Czosnek 
Bazylia świeża
Pieprz 
Oregano
Oliwa z oliwek

Przygotowanie:
Ugotuj makaron na al dente, roztop oliwę na patelni, dodaj koncentrat sojowy, po 3 minutach dodaj sos sojowy, na drugiej patelni usmaż cebulę i osobno paprykę, połącz wszystko razem, dodaj przecier pomidorowy i przyprawy, duś pod przykryciem 30 minut, pod koniec dodaj wyciśnięty czosnek, podawaj z makaronem i świeża bazylią.

Owsianka migdałowa dla sportowców

Składniki: 
Płatki owsiane 
Mleko migdałowe 
Odżywka białkowa 
Żurawina 
Rodzynki 
Śliwki suszone 
Orzechy brazylijskie
Orzechy laskowe

Przygotowanie:
Płatki zalej wodą na noc z posiekanymi orzechami, odcedzić wodę, zalać mlekiem migdałowym, dodaj odżywkę białkową i posiekane bakalie.


Źródło: Dzień Dobry TVN |
Co sądzisz o tym artykule?
57
5
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0