Nie bez powodu symbolem Slow Food został ślimak. Idea ruchu to nie tylko pochwała dobrego smaku. Oprócz tego co jemy, ważne jest także jak jemy. Jaką bowiem przyjemność czerpiemy z jedzenia, skoro zamiast delektować się smakiem i zapachem – w pośpiechu je połykamy?

 

Zdjęcie: Bartosz Krupa / East News

 

 

Przepisy autorstwa Michała. W domu przygotowuje je ze zdrowych, naturalnych i ekologicznych produktów. Najchętniej z tych, które rosną w jego ogrodzie.

Omlet warzywno – ziołowy

Składniki:

6 jajek
papryka
cebula czerwona
pomidor
koperek
natka pietruszki
kurkuma
pieprz, sól
papryka słodka
papryka ostra
Bazylia
Kolendra
masło

Sposób przygotowania:

Ubić jajka (mikserem)
Warzywa pokroić w kostkę
Dodać przyprawy i warzywa do jajek
Wszystko delikatnie wymieszać
Rozgrzać patelnię i dodać masło
Wylać wszystko na rozgrzaną i natłuszczoną masłem patelnię

Jajka faszerowane

Składniki:

6 wiejskich jajek
Lutenica ( ayvar bułgarski)
Miód
Majonez
Rodzynki
Koperek
Papryka

Sposób przygotowania:

Ugotować  jajka
Obrać  i  pociąć jajka w połówki
Wyjąć żółtka
Żółtka ugnieść z lutenicą i majonezem w misce
Farsz wsadzić  do  jaj
Ozdobić koperkiem i papryką

Brzoskwinie faszerowane

Składniki:

6 brzoskwiń
1 banan
Płatki owsiane
Migdały – płatki
Rodzynki
Miód

Sposób przygotowania:

Brzoskwinie przeciąć w połówki, wyjąć pestki
Banany zmielić
Mus bananowy, rodzynki, płatki owsiane wymieszać i wsadzić do brzoskwiń
Brzoskwinie posypać migdałami i polać odrobiną miodu.

Przepisy szkolne, autorstwa Joanny Kowalczuk:

Batoniki musli

Składniki:

Dowolnie dobrana mieszanka płatków (owsiane, kukurydziane, pszenne, lub gotowa mieszanka płatków śniadaniowych musli znp. z serii Crunchy
Dowolnie dobrane bakalie (suszone owoce żurawiny, ananasa, banana, orzeszki ziemne niesolone, migdały, niesolone ziarna słonecznika)
puszka skondensowanego, słodzonego mleka

Przygotowanie:

Rozdrobnić płatki, posiekać bakalie, mleko przelać do rondelka, podgrzać delikatnie mieszając, nie doprowadzając do wrzenia. Ciepłe mleko wymieszać z płatkami. Masę rozłożyć (na wysokość ok. 1,5 cm) na dużej, niewysokiej formie wyłożonej pergaminem.
Piec w piekarniku w 180 st. C. przez około 20-25 minut.

Batony wykrajać nie później niż po upływie 5-10 minut od wyciągnięcia blachy z piekarnika ( dłuższy okres sprawi, iż masa mocno stwardnieje, co utrudni krojenie).

Sok- najlepiej wyciskany ze świeżych, lokalnych, sezonowych owoców i warzyw. Proponujemy sok jabłkowo-marchwiowy z odrobiną cytryny.

Owocowe szaszłyki:

Owoce: jabłka, gruszki, brzoskwinie, winogrona, banany, kiwi
Polewa czekoladowa: czekolada o wysokiej zawartości kakao (i magnezu), np. deserowa
Do dekoracji: liście mięty /nasze dzieci uprawiają w szkolnym ogródku, obok warzyw, pachnące zioła, w tym miętę

Źródło: Dzień Dobry TVN |
Artykuł sponsorowany
Co sądzisz o tym artykule?
68
5
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0