Gorące tematy

Kolejna marka oskarżona o nieetyczne działanie. "Polskie" produkty dostępne są na chińskim portalu za kilka złotych

fabryka

Kelvin Murray/Getty Images

Gorące tematy

Kolejna marka oskarżona o nieetyczne działanie. "Polskie" produkty dostępne są na chińskim portalu za kilka złotych

fabryka

Kelvin Murray/Getty Images

Nowa kolekcja polskiej marki Wishbone właśnie ujrzała światło dzienne. W promującym ją materiale pojawił się zapis głoszący, że produkty w całości zostały wykonane w naszym kraju. Internautki szybko odkryły jednak, że to nieprawda. Identyczną biżuterię możemy bowiem znaleźć na popularnej chińskiej platformie sprzedażowej. I to kilkanaście razy taniej. 

Wishbone w ogniu krytytki

W sklepie popularnej zarówno wśród zwykłych klientek, jak i celebrytek marki można znaleźć najnowsze biżuteryjne trendy. Nic więc dziwnego, że firma cieszyła się dużym zainteresowaniem. Jej założycielki tak opisywały wartości, którymi kierują się w swojej działalności:

Marka stworzona z pasji do projektowania i miłości do rzeczy pięknych. Każdy egzemplarz jest produkowany ręcznie w Polsce. Dzięki temu każdy detal biżuterii Wishbone wykonany jest w najwyższej jakości i posiada wyjątkowe znaczenie

- czytamy na oficjalnym fanpage'u na Facebooku. 

Jak się jednak okazało, identyczne produkty, jak te reklamowane  "jako polskie i unikatowe", znaleźć można na AliExpress i to za cenę kilkunastokrotnie niższą. 

Pierwsza odkryła to autorka bloga soie.pl i podzieliła się tą informacją na Instagramie. Równocześnie udostępniła zapis rozmowy z pracownikiem marki, z którym bezskutecznie przez kilka godzin próbowała swoje odkrycie wyjaśnić. Firma poprosiła o cierpliwość i wydała oświadczenie. 

Oficjalne oświadczenie Wishbone

Tak poważny kryzys wizerunkowy nie może pozostać bez komentarza. W oficjalnym oświadczeniu marki czytamy:

Firma Wishbone nigdy nie prowadziła importu towarów z Chin. Od początku istnienia marki przykładałyśmy dużą wagę do tego, aby nasze produkty były wyjątkowe i unikalne. Współpracujemy tylko z lokalnymi dostawcami i rzemieślnikami jubilerstwa. Po weryfikacji z jednym z dostawców ustaliłyśmy, że w swojej ofercie posiadamy produkty, które są dostępne również na popularnej chińskiej platformie sprzedażowej. W związku z tym postanawiamy, że w dniu dzisiejszym wycofujemy te produkty z naszego sklepu. Wszystkie osoby, które je zakupiły mogą oczywiście dokonać zwrotu. Ta sytuacja daje nam jeszcze więcej siły i motywacji do działania oraz rozwoju naszej dotychczasowej już siedmioletniej pracy nad marką Wishbone. Transparentość i zaufanie Klientów są dla nas bardzo ważne, dlatego wnikliwiej będziemy weryfikować źródła dostawców. W najbliższym czasie pokażemy jak wygląda nasza produkcja i rzemieślnicy, z którymi pracujemy od początku 

– napisały właścicielki marki Dagmara Sierańska i Zuzanna Krasnodębska.

Niestety, dla internautów te słowa okazały się niewystarczające. Konsumenci czują się oszukani. 

Super że to nagłośniłaś. Takie marki zarabiające na niewiedzy klienta, to absolutne DNO. I jeszcze te żenujące wyjaśnienia, kręcenie... Zero szacunku do ludzi którzy zaufali tej marce 

- czytamy pod najnowszym postem Magdy, prowadzącej soie.pl. 

Wishbone nie jest jedyną marką, która ma teraz duży problem z wizerunkiem. 

Jessica Mercedes - afera w Veclaim

Oberwało się także Jessice Mercedes, twórczyni autorskiej marki Veclaim. Mercedes, podobnie jak założycielki Wishbone, wielokrotnie w mediach społecznościowych sugerowała, że zależy jej na wspomaganiu rodzimych fabryk, przez co nie zamierza korzystać z tańszych odpowiedników produkowanych choćby w Chinach. Klientki były zachwycone więc nie tylko designem ubrań, ale także istotnymi względami etycznymi, które również... okazały się płonne. Ten fakt także odkryła jedna z konsumentek, która przypadkowo trafiła na produkt z metką tańszej marki z zagranicy. 

Obecnie sprawę bada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sama Jessica przeprosiła fanów i klientów na swoim Instagramie. 

Czy jednak przeprosiny wystarczą, aby marki poradziły sobie z kryzysem i odzyskały zaufanie konsumentów? To się okaże. Faktem jednak jest, że od teraz na pewno będziemy bardziej czujni podczas dokonywania zakupów. 

Zobacz także:

Co sądzisz o tym artykule?
65
6
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0