Kobiety w polityce sposobem na ocieplenie wizerunku?

Wczoraj Grzegorz Schetyna ogłosił, że kandydatką na premiera Koalicji Obywatelskiej będzie Małgorzata Kidwa-Błońska. W studiu Dzień dobry TVN gościliśmy stylistkę Ewelinę Rydzyńską oraz dr Mirosława Oczkosia, specjalistę od marketingu politycznego, z którymi porozmawialiśmy o tym, czy jest to próba ocieplenia wizerunku.

Małgorzata Kidwa-Błońska kandydatką na premiera Koalicji Obywatelskiej

Zdaniem dr Mirosława Oczkosia decyzja Grzegorza Schetyny jest ucieczką wizerunkową.

To jest podanie na tacy kandydata, który w badaniach wychodzi, że jest lepiej postrzegany. Ma większą szansę na zrobienie dobrego wyniku w Warszawie. Wynik warszawski jest zawsze istotny w Warszawie. Tu zawsze wygrywał Donald Tusk, Ewa Kopacz. Tu się zawsze ścinają jedynki albo szefowie. Teraz będzie pojedynek Jarosław Kaczyński przeciwko Małgorzacie Kidwie-Błońskiej.

Małgorzata Kidwa-Błońska jest prawnuczką Władysława Grabskiego (dwukrotny premier II Rzeczpospolitej, autor reformy walutowej) oraz Stanisława Wojciechowskiego (drugi prezydent Rzeczypospolitej Polskiej). Była rzeczniczką Donalda Tuska oraz szefową zwycięskiej kampanii prezydenckiej Bronisława Komorowskiego. Małgorzata Kidwa-Błońska była zawsze dobrze odbierana nawet przez opozycję, nie zaliczała również publicznych wpadek.

Zdaniem eksperta od marketingu politycznego decyzja Koalicji Obywatelskiej o tym, że to Małgorzata Kidwa-Błońska będzie ich kandydatką na premiera bardzo zaskoczyła Prawo i Sprawiedliwość.

Wizerunek kobiety w polityce

Kobiety w polityce są nieustannie oceniane. Ocenia się nie tylko ich profesjonalizm, ale również wygląd. Jak wizerunek Małgorzaty Kidwy-Błońskiej ocenia Ewelina Rydzyńska?

Małgorzata Kidwa-Błońska jest osobą bardzo świadomą i przede wszystkim merytoryczną. A na polskiej scenie politycznej brakuje takiego gotowego produktu, który będzie zarówno merytoryczny oraz spójny wizerunkowo. I tutaj Pani Małgorzacie Kidwie-Błońskiej nie można odmówić zarówno fachowości jak i bardzo profesjonalnego wizerunku. Ubiór jest komunikatem pozawerbalnym i pamiętajmy, że w polityce wygląd musi być wyważony. Nie można wyglądać na zbyt ekspansywnie na zbyt kobieco, ale nie można tej kobiecości dać sobie odebrać.

Zobacz też:

Autor: Redakcja Dzień Dobry TVN

podziel się:

Pozostałe wiadomości