Jak zrobić karierę w Internecie? Praktyczne porady dla przyszłych influencerów

W czasach, kiedy Internet stał się dla nas jedyną platformą, na której możemy się zobaczyć z innymi, spotkać, pogadać, pośpiewać, pośmiać się, ale też coś sprzedać, pojawia się pytanie: jak zaistnieć w sieci, jak zrobić karierę w Internecie? Opowiedział o tym Piotr Bucki, autor książki „Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści”.

Czy można jeszcze zaistnieć w Internecie?

Internet nigdy nie zasypia. Nawet podczas domowej kwarantanny w sieci wciąż pojawiają się nowe filmiki, blogi i vlogi. Czy jest jeszcze możliwe wypromowanie się w wirtualnym świecie? Jak przyznał nasz specjalista, zawsze jest to możliwe. Ludzie właśnie teraz, podczas pandemii szukają rozrywki, a także rzetelnej wartości i wiedzy, która dotyczy ich codziennych problemów.

Ludzie w czasach kryzysu lubią wiedzieć, co będzie, jak będzie i gdzie będzie. Kryzys daje pewną niepewność, więc popularnością cieszą się wszystkie proste odpowiedzi

- powiedział.

Co trzeba zrobić, żeby przyciągnąć publikę?

Przede wszystkim wzbudzać emocje. To dziś podstawowy wskaźnik wirusowego komunikatu, który przyciągnie odbiorców. Dodatkowo treść, którą przekazujemy, wartość, musi spełniać warunki tzw. waluty społecznej. Musi być „interesująca”, co nie znaczy (niestety), że prawdziwa. Nowe i emocjonujące, bo stojące w sprzeczności zawsze przyciągało uwagę. Pokazują to też badania Murraya Daviesa już z 1971 roku. Warto też tworzyć swoją specyficzną niszę – zarówno w obszarze tematu, jak i sposobu jego przekazywania.

Trzeba się zastanowić jak bardzo nasze treści i nasza osobowość będą wzbudzać emocji. Tutaj nie ma różnicy, czy będzie to pozytywna, czy negatywna emocja

- dodał.

Jakie treści lepiej się sprzedają? Dużo zależy od tego, jak chcemy się wybić, po co i jaką mamy intencję - rozrywkową czy edukacyjną. Zdaniem naszego eksperta, to ta druga ma większe szanse w realnym świecie. Mądre treści zmieniają świat i dają realną wartość.

Zanim to zrobimy, musimy się zastanowić, jaką wartość chcemy dać, bo to jest kluczowe. Przede wszystkim przekaz powinien być prosty, ale musi być też być zaskakujący. To dotyczy zarówno diet, sposobów na życie, jak i wszystkich innych recept, które serwujemy

- powiedział.

Błędy popełniane przez początkujących influencerów

Dlaczego się nie udaje? Jakie błędy najczęściej popełniają niedoszli internetowi celebryci?

  • są nijacy lub kopiują;
    • są nieautentyczni;
      • są nieprzygotowani na ciężką pracę;
        • nie potrafią się uczyć;
          • kłamią i oszukują.

            Nie oglądałeś Dzień Dobry TVN na antenie? Pełne odcinki znajdziesz w serwisie Player.

            Zobacz też:

            Autor: Nastazja Bloch

            podziel się:

            Pozostałe wiadomości