Jak zostać influencerem na Instagramie czy YouTube? Ranking polskich infuencerów

Media społecznościowe wykształciły nie tylko nowy sposób komunikacji, ale także nowe formy zarobku, a nawet zawody. Influencer to osoba wpływowa, budująca pożądanie wśród swoich fanów. Wielu nastolatków myśli o tym, jak zostać influencerem i na czym dokładnie polega takie zajęcie. Kto znalazł się rankingu najlepszych polskich influencerów? O pracy influencerów i rankingu rozmawialiśmy w Dzień Dobry TVN z blogerką Anną Skurą, youtuberką Magdą Beredą, instagramerką Angeliką Muchą, blogerką Anną Zając i naszą dziennikarką Basią Pasek.

Niektóre media społecznościowe oferują bardzo dobre sposoby na zarabianie pieniędzy. Jednym z przykładów jest YouTube, który pozwala na kręcenie filmów na różne tematy i podejmowanie współpracy z markami modowymi lub technologicznymi. Jednak nie każdy ma zdolności oratorskie i potrafi dobrze montować filmy. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja na Instagramie, który globalnie jest najpopularniejszą aplikacją nastolatków. Instagram stał się marką samą w sobie, która oferuje duże możliwości zarabiania. Właśnie dlatego wiele osób zastanawia się nad tym, jak zostać influencerem na Instagramie i jak długo trwa zdobycie rzeszy fanów.

>>> Zobacz także:

Kim jest influencer, kto i jak może nim zostać?

„Influencer” to słowo pochodzenia angielskiego, przy czym influence oznacza "wpływ, nacisk, oddziaływanie". Influencer to osoba, która jest popularna w Internecie i udziela się aktywnie w mediach społecznościowych, dzięki czemu zdobywa grono fanów i może wywierać wpływ na ludzi. Bardzo często influencerami są celebryci, znane osoby ze świata mody, sztuki, a także aktorzy, wykonawcy muzyczni. Influencerem może zostać tak naprawdę każdy, kto ma odpowiednio duże grono znajomych, jest osobą medialną i chce poświęcić trochę czasu. Do podstawowych obowiązków influencera należy pokazywanie się na różnych imprezach, zamieszczanie zdjęć z interesujących miejsc, a także promowanie konkretnych marek. Bycie influencerem to forma pracy w reklamie, z tym że jest to nowoczesne wydanie marketingu.

Niektórzy pytają, jak zostać influencerem w miesiąc i czy jest to możliwe. Rzeczywiście, zdarzało się, że ktoś przekroczył pewną liczbę tzw. followersów i marki zaczęły wysyłać do niego darmowe produkty. Niestety, spora część osób, które w kilkanaście dni zdobyły wielu obserwatorów i otrzymały kilkaset komentarzy, po prostu je kupiła. Pakiety obserwujących można zakupić zarówno na Allegro, jak i za pośrednictwem specjalnych platform. Okazuje się, że zdobycie 5000 obserwujących kosztuje około 100 złotych. Koszt 5000 serduszek pod zdjęciami to około 40 złotych, a za 35 złotych można zakupić 250 komentarzy. Niestety, spora część osób na Instagramie i YouTube decyduje się na zakup różnych aktywności na swoich kanałach, co prowadzi do zamkniętego koła i bardzo negatywnego zjawiska. Warto pamiętać, że bycie influencerem polega w dużej mierze na wystawianiu pochlebnych opinii danym markom i wiąże się z wieloma marketingowymi działaniami, takimi jak reklamowanie, PR i zarządzanie relacjami z otoczeniem.

Jak zostać influencerem na Instagramie?

Każdy, kto zastanawia się nad tym, jak zostać influencerem i marzy o zdobyciu wielu fanów oraz zarobieniu sporej sumy pieniędzy, powinien przede wszystkim pomyśleć nad tym, co lubi i w czym jest dobry. Najlepiej jest skoncentrować się na niszy rynkowej, na przykład na ubraniach konkretnej marki, ozdobach domowych albo podróżach do jednego z azjatyckich państw. Po drugie bardzo ważne jest stworzenie spójnego wizerunku, czyli prowadzenie nie tylko Instagrama, ale także Insta Stories, YouTube, Facebooka i bloga. Można oczywiście skoncentrować się tylko na jednym źródle, przy czym warto pamiętać, że obecnie wśród nastolatków najbardziej popularny jest Instagram.

Następnym krokiem jest stworzenie całej strategii własnych działań, opartej na obserwacjach innych influencerów i czytaniu blogów oraz informacji w Internecie. Najlepiej stworzyć strategię na kilka miesięcy i zacząć działać. Bardzo ważne jest budowanie społeczności, czyli wspieranie innych osób na Instagramie, kontaktowanie się z grupami lub forami, które odpowiadają tematycznie wybranej niszy rynkowej. Ogromne znaczenie ma budowanie relacji i bycie aktywnym przez cały czas. Budowanie marki osobistej to zadanie na wiele miesięcy, a nawet lat. Przykładowo popularna polska influencerka Maffashion prowadziła bloga i Instagrama przez wiele lat, zanim udało jej się zdobyć popularność.

Kiedy liczba obserwujących przekroczy pewien próg, znane marki zaczynają wysyłać produkty do przetestowania lub do wypromowania. Zwykle na początku współpraca opiera się na barterze, a dopiero później można myśleć o zarabianiu realnych pieniędzy. Odpowiedź na pytanie o to, jak zostać influencerem, nie jest prosta, jednak każdy, kto poważnie myśli o tym zawodzie, powinien przygotować się na ciężką pracę.

Autor: Redakcja Dzień Dobry TVN

podziel się:

Pozostałe wiadomości