Artykuł z cyklu strona główna cyklu
Stop infekcjom

Jak wzmocnić nasze mechanizmy obronne? 

Jak wzmocnić odpornosć ?

Shutterstock

Stop infekcjom

Jak wzmocnić nasze mechanizmy obronne? 

Jak wzmocnić odpornosć ?

Shutterstock

Układ odpornościowy pełni niezwykle ważną funkcję w organizmie człowieka. To dzięki niemu jesteśmy w stanie uniknąć rozwoju wielu chorób, nie poddajemy się także niekorzystnemu działaniu otaczających nas patogenów. Aby zapewniać nam należyte bezpieczeństwo, mechanizmy obronne potrzebują naszego wsparcia. Co zrobić, by chroniły nas wystarczająco dobrze?

Osłabienie bariery immunologicznej organizmu, prowadzące do infekcji czy bardziej poważnych schorzeń, może wynikać z nieodpowiedniego trybu życia. Większość z nas mierzy się z codziennością w ciągłym pośpiechu i stresie, przez co zapominamy o podstawowych potrzebach naszego ciała. Nie zwracamy uwagi na wartości odżywcze spożywanych przez nas posiłków, nie znajdujemy czasu na aktywność fizyczną czy odpoczynek. Zmiana nawyków i odpowiedzialne podejście do rutynowych czynności może znacząco wpłynąć na wzmocnienie ważnych dla zdrowia mechanizmów obronnych.

Sport to zdrowie

Prawidłowa praca układu odpornościowego wspierana jest przez wiele narządów. Naturalne jej wzmocnienie zapewnić nam może aktywność fizyczna o umiarkowanej, dostosowanej do naszych możliwości intensywności. Pobudzenie do pracy mięśni przekłada się na lepsze samopoczucie i wzrost energii, ma także bezpośredni wpływ na budowanie naturalnej odporności. Już nawet krótki trening skutecznie redukuje napięcie i poprawia krążenie, dlatego by osiągnąć oczekiwane rezultaty, nie musimy poddawać się wyczerpującej serii ćwiczeń na siłowni. Codzienny spacer, jazda na rowerze czy popularny, niezwykle relaksujący nordic walking mogą wesprzeć nasz organizm i wzmocnić jego ochronę przed chorobami. Warto zdecydować się na aktywność, która sprawia nam radość i nie przybiera formy obowiązku.

Odpoczynek i higiena snu

Przewlekłe zmęczenie, wynikające z przepracowania i stresu, sprawia, że nasz organizm jest bardziej podatny na infekcje. Właśnie dlatego tak ważną rolę we wzmacnianiu jego mechanizmów obronnych odgrywa odpoczynek i umiejętność efektywnego regenerowania się po wyzwaniach dnia codziennego. Warto zadbać o równowagę - zarządzać swoim czasem tak, by starczało go zarówno na pracę, jak i na relaks. Nie bez znaczenia pozostaje także higiena snu oraz liczba godzin, które poświęcamy na nocną regenerację. Zdrowy sen bez wybudzeń powinien trwać od 7 do 9 godzin. Przed położeniem się do łóżka, warto dobrze wywietrzyć sypialnię i wyłączyć wszystkie źródła światła oraz hałasu, które mogą zakłócać nasz spokój. Korzystanie z telefonu komórkowego, komputera czy telewizora przed snem to nawyk, z którego również należy zrezygnować, jeśli zależy nam na zwiększeniu wydajności organizmu.

Zdrowa dieta i suplementacja

Jadłospis wspierający funkcjonowanie mechanizmów obronnych, powinien dostarczać nam odpowiednią ilość witamin, minerałów, kwasów tłuszczowych oraz przeciwutleniaczy. Za jego podstawę uznaje się oczywiście bogate w cenne składniki odżywcze świeże warzywa i owoce. W trosce o dobre samopoczucie, warto też sięgać po nisko przetworzone artykuły spożywcze, których właściwości wspierają prawidłową pracę układu pokarmowego. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują oleje nierafinowane, pełnoziarniste produkty będące źródłem błonnika, orzechy i rośliny strączkowe. Niedobory witamin można także wyrównać z pomocą suplementów, które znajdziemy w aptece oraz na półkach sklepów ze zdrową żywnością. Na pracę systemu immunologicznego niekorzystnie wpływają wszelkiego rodzaju używki, dlatego warto wykluczyć je ze swojej codziennej rutyny. 

Ochrona przed wirusami

Ostatni rok uświadomił nam, jak poważnym zagrożeniem mogą być otaczające nas patogeny. To one w dużej mierze odpowiedzialne są za wywoływanie chorób, także tych zagrażających ludzkiemu życiu. Aby uniknąć zainfekowania organizmu groźnymi wirusami górnych dróg oddechowych, warto zdecydować się na dodatkową ochronę, która wesprze mechanizmy obronne organizmu. 

Żel do nosa w sprayu Bloxin to wyrób medyczny, który po aplikacji na błony śluzowe nosa wytwarza powłokę, stanowiącą barierę mechaniczną dla chorobotwórczych patogenów, tj. wirusów grypy typu B i C oraz koronawirusów. Można sięgać po niego nawet kilka razy dziennie w ramach profilaktyki, sprawdzi się także w procesie leczenia aktywnych zakażeń wirusowych np. grypy i przeziębienia. Stosowany przez osoby zainfekowane, zmniejsza ryzyko rozprzestrzeniania się choroby. Wyrób polecany jest zarówno dorosłym, jak i dzieciom już po pierwszym roku życia. Ochronę przed infekcjami zapewnić też może Bloxin - żel do jamy ustnej w sprayu, który minimalizuje ryzyko przenikania patogenów wirusowych do organizmu. Aplikowany na błony śluzowe jamy ustnej chorującej osoby, łagodzi objawy infekcji i skraca czas jej trwania. 

Bloxin

mat. prasowe 


Artykuł sponsorowany
Co sądzisz o tym artykule?
60
5
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0