Artykuł z cyklu ''Fisher Price. Let's be kids!'' strona główna cyklu
Let's be kids!

Fisher Price – wyjątkowy jubileusz. Marka produkuje zabawki już 90 lat!

Let's be kids!

Fisher Price – wyjątkowy jubileusz. Marka produkuje zabawki już 90 lat!

W tym roku Fisher Price obchodzi wyjątkowy, 90. jubileusz. Bogata tradycja, otwartość na nowe rozwiązania oraz podążanie za potrzebami najmłodszych – to cechy, które od lat wyróżniają markę na rynku. Poznajcie historię Fisher-Price.

Najpierw trochę historii

Równo 90 lat temu, w 1930 roku, Irving Price, Herman Fisher i Helen M. Schelle stwierdzili, że świat potrzebuje zabawek, które „będą się odwoływać do wyobraźni, wprowadzać do zabawy coś nowego i zaskakującego”. Był to początek pięknej i fascynującej przygody. Pierwsza dostawa zabawek Fisher-Price ruszyła do nowojorskiego sklepu Macy’s w 1931 r. z miasteczka East Aurora, gdzie do dnia dzisiejszego znajduje się siedziba marki. Obecnie można tu zwiedzić muzeum poświęcone historii marki oraz zobaczyć pierwsze, kultowe zabawki.

W pierwszym roku istnienia marka wyprodukowała linię 16 zabawek dla dzieci, którą nazwano „16 nadziei”. Miała ona reprezentować optymizm w niepewnych finansowo i gospodarczo czasach.

Pierwsze zabawki były drewniane, skąd więc pomysł na plastikowe?

W pierwszym roku istnienia, marka wyprodukowała linię 16 zabawek dla dzieci, którą nazwano „16 nadziei”. Miała ona reprezentować optymizm w niepewnych finansowo i gospodarczo czasach. A te dopiero się zaczynały. W 1943 r. marka z konieczności zaangażowała się we wsparcie wojska – zamiast zabawek produkowano m.in. części do samolotów i skrzynie medyczne. Po II wojnie światowej weterani wrócili do domów, co przyczyniło się do boomu mieszkaniowego. Drewno stało się wówczas surowcem deficytowym, a to skomplikowało produkcję zabawek. Fisher Price postanowił skorzystać z alternatywnych materiałów, m.in. z plastiku. Po raz pierwszy został on zastosowany w produkcji w 1950 r. jako skrzydełka do pszczółki Buzzy Bee.

Obecnie Fisher Price wprowadza ekologiczne rozwiązania, m.in. rezygnując z plastikowych okienek w opakowaniach zabawek oraz wprowadzając ponownie drewniane zabawki – np. te z linii Essentials, tj. wszelkie klocki do układania, piramidki, proste zabawki aktywizujące.

Testowane przez dziecięcych ekspertów

Marka Fisher Price wspiera dzieci na każdym etapie życia, oferując zabawki już od pierwszych dni życia. Początkowo założyciele marki testowali prototypy zabawek na własnych dzieciach, jednak później zaproszono do współpracy innych ekspertów – tak powstało pierwsze w branży zabawkowej „Laboratorium Zabawek”. To niezwykłe miejsce, w którym dzieci testują zabawki przed wprowadzeniem ich na rynek. Do tej pory „Laboratorium Zabawek” znajduje się w East Aurora.

Rocznie w projekcie uczestniczy 3500 maluchów, które sprawdzają aż 1200 pomysłów na zabawki, oraz 1500 rodziców biorących udział w dyskusjach i panelach, a także przeprowadzających dodatkowe testy w warunkach domowych.

Fisher Price bada jakość i funkcjonalność zabawek podczas zabaw z dziećmi już od 1961 r. – jako pierwszy producent zabawek na świecie. Od tamtej pory w roli testerów mógł się sprawdzić już milion niemowląt i przedszkolaków

Marka do dziś dnia jest pionierem w branży produkcji zabawek dla dzieci. Nadal także angażuje się społecznie. Świetnym przykładem jest akcja #thankyouheroes - której celem jest uhonorowanie pracowników, którzy utrzymują społeczności w całym kraju. #ThankYouHeroes rozpoczyna się z kolekcją 16 figurek przedstawiających lekarzy, pielęgniarki, ratowników medycznych i kierowców, każda zapakowana w kolekcjonerskie pudełko ekspozycyjne. Dla młodszych dzieci zestaw Fisher-Price Little People Community Champions zawiera pięć postaci, w tym pracownika sklepu spożywczego, dostawcę, lekarza, pielęgniarkę i ratownika medycznego. Jest to aktualna odpowiedź na sytuację związaną z pandemią. Zabawki pomogą dziecku zrozumieć, co się dzieje i jak ważna jest praca poszczególnych ludzi.

Zabawki Fisher Price

mat. prasowe

Wystawa w Arkadii

Z okazji swoich 90. urodzin marka Fisher-Price postanowiła przenieść kawałek historii z East Aurora do Westfield Arkadia w Warszawie, gdzie przygotowano specjalną wystawę poświęconą historii marki. Na stoisku można było zobaczyć kultowe zabawki Fisher-Price w skali makro. Ekspozycja była dostępna do 2.11 w głównym holu centrum handlowego.

zabawki fisher Price

mat. prasowe 


Artykuł sponsorowany
Co sądzisz o tym artykule?
75
7
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0