Gwiazdy

Dominika Gwit. Pół obywatelki mniej

Jeszcze rok temu Dominika Gwit wyglądała inaczej. W ciągu roku zrzuciła aż 50 kilogramów, a jej przemiana została ogłoszona najbardziej spektakularną metamorfozą 2014 roku. Co się w jej życiu zmieniło po zrzuceniu kilogramów? Czy jej otyłość była wynikiem objadania się, czy genetyki? Co wpłynęło na jej decyzję o odchudzaniu? Aktorkę gościliśmy w Dzień Dobry TVN.

 

 

 

Czat z Dominiką Gwit: 

Dominika Gwit:
Witam Was serdecznie! Postaram się jak najlepiej odpowiedzieć na Wasze pytania, za które z góry bardzo dziękuję

monikabedra : hej! czy po podjęciu wyzwania miałaś chwile zwątpienia ?

Dominika Gwit: Moje odchudzanie trwało 9 miesięcy , więc oczywiście miałam lepsze i gorsze dni. Jednak ani razu się nie złamałam, ponieważ spadające kilogramy bardzo mnie motywowały. W chwilach zwątpienia przy diecie pozwalała mi wytrwać myśl o tym, że kryzys i podjadanie spowodują spowolnienie odchudzania, a przecież z każdym kilogramem na minusie czułam się lepiej.  Więc trzymałam się tej myśli. Bardzo wspierał mnie też Konrad Gaca – dietetyk i trener, który ułożył mi dietę i plan treningowy. Motywował mnie. Wspierali mnie też przyjaciele i rodzina. To bardzo ważne

agataaa_21 : Witam, co było najtrudniejsze podczas tych 9ciu miesięcy ?

Dominika Gwit: Najtrudniejsze były początki. Podjęcie decyzji o odchudzaniu i rozpoczęcie treningów. Jednak na początku zazwyczaj najszybciej się chudnie, więc pierwszy miesiąc bardzo mnie zmotywował.   Długo zbierałam się do odchudzania. W końcu jednak uznałam, że muszę zawalczyć o zdrowie. Udało mi się schudnąć i dziś wiem, że każda wygrana z najmniejszym kryzysem, była największą wygraną w moim życiu

ladymarmolade : Ile jesz posiłów i ile kcal spożywasz ?

Dominika Gwit: Moja dieta jest zbilansowana. Jest to odpowiednie połączenie białek, węglowodanów i tłuszczów. Jem cztery posiłki dziennie, co cztery godziny. Każdego wieczora przygotowuję sobie posiłki na następny dzień. Rano zabieram pudełka ze sobą i śmigam do pracy Dieta zmienia się co dwa tygodnie. Plan żywieniowy dostaję na każdych konsultacjach z dietetykiem,  Czasem jest to 1000 kcal , a czasem 1200 lub 1500 kcal. Wszystko jest odpowiednio dobrane do mojego organizmu. To bardzo ważne, aby zdrowo schudnąć i nie zrobić sobie krzywdy. Każdego, kto walczy z otyłością, namawiam do tego, aby wybrał się do dietetyka choć na jedną konsultację. To bardzo ważne dla naszego zdrowia.

olunia000 : Jakie są tajniki twojej diety? Ile razy tygodniowo cwiczylas i co? Biegalas? Proszę o odpowiedź bo ja sie zmotywowałam i już walczę 2gi dzień :v . Ćwiczę MEL B + biegam. Pozdrawiam i podziwiam za sukcesy

Dominika Gwit: Trenuję trzy razy w tygodniu. Treningi są aerobowe i siłowe. Jeżdżę na rowerku poziomym cardio, trenuję na orbitreku, robię brzuszki. To przede wszystkim ćwiczenia aerobowe spalają tłuszcz i ruszają metabolizm. Ćwiczenia siłowe natomiast kształtują sylwetkę. Jest to m.in. podnoszenie hantli lub ćwiczenia na nogi na maszynach, które są dostępne na każdej siłowni Myślę, że trenerzy na siłowni pomogą dobrać najwłaściwszy dla nas trening

aniluap.sz : Pani Dominiko, jest Pani moja największą inspiracją! Pani metamorfoza jest oszałamiająca, czy może Pani zdradzić jak wyglądała Pani aktywność fizyczna? Niestety jestem kanapowym leniuchem i to mój największy problem :-) Pozdrawiam Pola :)

Dominika Gwit: Bardzo dziękuję za miłe słowa! Swój trening opisałam w odpowiedzi powyżej, mam nadzieję, że choć trochę pomogłam

ola930: W jaki sposób udało Ci się zrzucić zbędne kilogramy i co było Twoją największą motywacją do tego?

Dominika Gwit: Do odchudzania zmotywowała mnie myśl o zdrowiu. Miałam trzeci stopień otyłości, a to jest bardzo groźne dla zdrowia. Wiedziałam , że sama sobie z tym nie poradzę, więc poszłam do specjalisty. Dziś wiem, że to była najlepsza decyzja w moim życiu

malgorzatafila95 : Witaj :-). Grtuluje mobilizacji i efektów :-) ja tez ćwicze:-) mam nadzieje ze mi się uda :-). Tylko mam pytanie jaka dieta :-) doradzisz cos:-) .?

Dominika Gwit: Dieta musi być odpowiednio do nas dobrana, dlatego zawsze radzę, aby pójść do dietetyka choć na jedną wizytę, żeby dowiedzieć się, czego konkretnie potrzebuje nasz organizm. Każda dieta powinna być zbilansowana i zawierać wszystkie niezbędne składniki – białka , węglowodany i tłuszcze.  Posiłki muszą być regularne. Ja jem cztery posiłki, co cztery godziny. Węglowodany mam zazwyczaj na śniadanie – płatki owsiane, musli, otręby lub kasza jaglana, a na obiad około 50 gram kaszy gryczanej, kuskus lub brązowego ryżu Produkty ważymy przed obróbką termiczną  Do tego zawsze warzywa i chude mięso bądź ryby Ważne są gramatury. Porcje nie mogą być duże. Ale gramatury też najlepiej , gdyby wskazał dietetyk Ja nim nie jestem, więc mogę tylko podać przykłady ze swojej diety. Owoce jem zazwyczaj na drugie śniadanie, później, ze względu na cukry, lepiej ich nie jeść. Kolacja zawsze białkowa, pozbawiona węglowodanów. Czyli np. twarożek z jogurtem i z warzywami J Moja dieta całkowicie pozbawiona jest soli, cukru i alkoholu. Używam ziół. Polecam jednak wybranie się do specjalisty. Oni najlepiej wiedzą czego konkretnie potrzebujemy. Każdy organizm jest inny.  Dieta powinna być odpowiednio dobrana,. Wszystko zależy od naszego wieku, historii odchudzania, przebytych chorób.

we_szka_14 : Jak zareagowali Twoi rodzice/znajomi na "chęć" podjęcia działania zmierzającego do utraty wagi? Chciałbym Ci Serdecznie pogratulować wytrwałości w dążeniu do celu życząc tym samym wszystkiego dobrego w Nowym Roku! Pozdrawiam Cię :)

Dominika Gwit: Dziękuję bardzo! Również wszystkiego dobrego!!! Dużo szczęścia! Moi przyjaciele i rodzina bardzo mnie wspierali. To ważne dla osoby, która się odchudza. Wsparcie jest szalenie istotne, zwłaszcza w chwilach słabości…

domino166 : Z 2 godz. spotykam się z dietetykiem, tak jak Pani doszłam do ściany. Jak się Pani udało? Jaka dieta dokonała takiego cudu?

Dominika Gwit: Bardzo się cieszę, że skorzysta Pani z porad dietetyka! To bardzo ważne i mądre! J

syla31 : Czy koszt za jedzenie które musiałaś jeść na diecie był większy niż przed dietą?

Dominika Gwit: Koszt nie jest większy, czasem nawet mniejszy, ponieważ na diecie kupuję tyle, ile mam zjeść przez następne dni. A gdy jadłam nieracjonalnie, brałam do koszyka wszystko, na co miałam ochotę… Często potem tego nie zjadałam. Teraz jedzenie się nie marnuje no i nie przepłacamJ

 

kasienka21_25 : Witam, podziwiam i gratuluje ja tez jestem otyła ale nie wiem jak sie zabrac za cwiczenia jak sie zmobilizowac jak już zaczynam ćwiczyć to po 5 min. mam zawroty głowy jak sobie z tym radzić ???

Dominika Gwit: Osoby otyłe powinny mieć odpowiednio dobrany trening, dlatego tak samo jak diete, trening powinien dobrac nam specjalista. Najlepiej iśc na siłownię i poradzić się trenera. Na początku trening powinien być delikatny, żeby przyzwyczajać organizm do aktywności fizycznej i żeby się nie zniechęcić od razu  W jednej z powyższych odpowiedzi opisałam mniej więcej swój trening Jednak każdy powinien mieć trening dobrany do siebie, bo osoby, które mają np. problemy z kręgosłupem nie mogą wykonywać wszystkich ćwiczeń. Tak samo, jak osoby, które mają problemy np. z ciśnieniem lub depresją niekoniecznie mogą wykluczyć z diety sól. Dlatego tak ważne są porady specjalistów

 

weroonia : Moje pytanie , to co się dzieje ze skórą po takim szybkim schudnięciu

Dominika Gwit: Od samego początku odchudzania bardzo dbam o skórę. Oprócz treningów i odpowiedniej diety, dzięki którym skóra się regeneruje, ważne są samodzielne masaże codziennie w domu. Dietetyk zalecił mi codzienne masaże zwyczajnym ręcznym masażerem. Masuję skórę brzucha, rąk i nóg codziennie i nie mam żadnych problemów ze skórą. Wiem jednak, że duży wpływ ma na to nie tylko masaż, ale i odpowiedni trening i dieta.

 

kinga00099 : witam skąd czerpała pani inspiracje kulinarne może poleci pani jakąś książkę czy blog ze zdrowymi przepisami

Dominika Gwit: Dietę mam ułożoną przez dietetyka i tam mam dokładnie napisane co mam jeść Jednak przez te 9 miesięcy poznałam tyle przepisów i tyle inspirujących składników i połączeń, że pewnie starczą mi na długo Polecam książkę „Kuchnia Fit” Konrada Gacy. Znajduje się w niej też dużo przepisów z mojej diety Jednak w internecie można też znaleźć dużo inspiracji na kuchnię fit

visserarthur : Witam, o której jesz pierwszy posiłek, a o której ostatni?

Dominika Gwit: Śniadanie powinniśmy zjadać nie później niż 40 minut po przebudzeniu. Jednak najlepiej , żeby była to mniej więcej godzina 8 lub 9 , żeby ostatni nie wypadł za późno. Ja zazwyczaj zaczynam o 8 i potem jem cztery razy co cztery godziny Ważna jest regularność.

okrojmartynaa: Witam, jestes wielka motywacja. Prosze, powiedz kiedy zobaczylas pierwsze efekty?

Dominika Gwit: Po pierwszym  miesiącu było około 7 kg mniej i to mnie bardzo zmotywowało. Pierwszy miesiąc przynosi największe efekty i bardzo motywuje Więc warto przetrwać pierwsze tygodnie! Potem już  górki!:)

Dominika Gwit: Bardzo dziękuję za wszystkie pytania i serdecznie Was pozdrawiam Powodzenia! J

 

Źródło: Dzień Dobry TVN |
Co sądzisz o tym artykule?
72
8
Wybrane dla Ciebie
Komentarze
0